|
||||
|
||||
Cykling på Rhodos...........
Hej Rhodos-vänner!
Nu är jag väl "UTE Å CYKLAR", men jag undrar om hur det är att cykla på Rhodos?? Är det någon som provat? Har ju sett att det finns cyklar att hyra,men jag har liksom gått förbi Jag har tyckt att man i.s.f. skulle ha "livet till låns" i den förekommande intensiva trafiken. Är det så livsfarligt som jag inbillar mej,eller tas det nåt som heter hänsyn,mon tro?? Nu är det ju 3 år sen jag var dit,törs jag fråga om det ev. har tillkommit nåt som liknar cykelbanor?? Jag skulle bli glad om jag fick ta del av alla sorters erfarenheter ang.cykling på Rhodos............. Ps: Har tänkt att cykla ut till djuren på RAWS och hälsa på! |
|
||||
|
||||
Sv: Cykling på Rhodos...........
Puttar upp frågan. Skulle själv vilja hyra cykel o har samma undran.
|
|
||||
|
||||
Jag har en bekant som åker till Rhodos så gott som varje år och ALLTID hyr cykel för att ta sig fram i staden. Hon är inte speciellt våghalsig utan tycker bara att det är bästa sättet att snabbt komma dit man vill.
|
|
|||
|
|||
Hej,
Hyrde cykel för 11 år sedan. Västkusten var ganska ok, men östkusten tyckte jag var riktigt farlig. Bilarna tutade varje gång de körde om oss så vi hoppade till och de åkte riktigt, riktigt nära. Mycket trafik och hög fart. Det fanns inga cykelvägar någonstans och inte hade vi förstås några cykelhjälmar heller på sen tiden. Gäller att vara försiktig om man tänker ta sig förbi en parkerad bil för om bildörren öppnas just då.... Har hänt många allvarliga olyckor med skotrar och liknande. Annars var det nog jättetrevligt.... |
|
||||
|
||||
I brist på bra färje-förbindelser till Tilos, ska vi tillbringa nästa vecka i Gennadi!
Det blir säkert jättebra, så som det ofta kan bli när man måste tänka om! Där borde väl vara fina cyklingsmöjligheter? Kanske ta sig till Prasonossi eller Kattavia på det sättet? Jaja, vi får väl se om jag skrattar överseende åt mina aningslösa funderingar när jag väl kommer dit och får en bild av vägar, trafik och avstånd! Någon som har erfarenhet av trakten? |
|
||||
|
||||
Citat:
...Prasonissi menar jag såklart! |
|
|