|
|||
|
|||
Shopping Platanias/ Chania
Hej!
Vad rekommenderas att handla med sig hem från Kreta?? Jag har läst om kryddor, olivolja och honung. Något speciellt bland dessa produkter som är värt att notera?? Annat intressant i matväg som är smart att köpa med sig hem? Jag förstår att saluhallen i Chania är värd ett besök. Vad finns det mer att kolla lite extra efter?? Som tjej är man ju sugen på nästan all sorts shopping ... /EllaW |
|
||||
|
||||
Sv: Shopping Platanias/ Chania
Själv köper jag alltid med mig hem en massa olivtvålar.
Härligt att löddra in sig i under vinterhalvåret Hälsningar Stinab |
|
||||
|
||||
Ja då är du på rätt ställe, i Platanias finns det en del affärer med allt möjligt. Skor, kläder, smycken och turistbutiker. Ta bussen till Chania där finns ett större utbud, mysigt att gå i dom små gränderna och shoppa, och ta en paus med en god lunch ellr något gott att dricka. Olja och honung köper jag alltid själv med hem, bra presenter också. Ha en skön rolig vecka i Platanias, vi ska åka dit om exakt en månad. Shoppa inte allt utan lämna lite åt oss. He he.
Lottie Senast redigerad av inkfish den 2007-08-21 klockan 09:26. Anledning: långt citat |
|
||||
|
||||
Ta en tur till marknaderna i Chania Lördagar vid Olympiastadion samt Nea Chora på onsdagar (förra året i alla fall).
Här finns ostar, fåryoughurt, vin, Raki och frukt och grönt samt fräsha torkade kryddor. Dofta och smaka och packa! |
|
||||
|
||||
Marknaden i Nea Chora är på torsdagar. Onsdagsmarknaden är söder om Boutzari.
Gunilla som alltid shoppar honung, kryddor och grekisk musik |
|
|