|
|||
|
|||
Hur?
Brukar ni vana resenärer göra om ni vill till Grekland tex till Karphatos,Samos när ni bara bokar flyg och fixar rum på stället. Vi är inne på att åka runt 15/9 och vara borta i ca 14 dagar.Är det lätt att få rum när man väl kommer fram vid denna årstid?Var hittar vi billigt flyg ? Vore kul att få goda råd. Tänkte prova något annat än charter denna gång.
|
|
||||
|
||||
Sv: Hur?
I mitten av September kan ni enkelt finna er boende i prisläge 25-30€ per
natt för en fin studio!!! Vädret är oftast superbt och vattnet hålla en behaglig temperatur på dryga 25 grader. Att ta sig till och från Grekland med flyg, det kan vara rätt enkelt och med bra priser. Här må ni dock jaga billiga priser på nätet. Arne |
|
||||
|
||||
Superbilliga flyg brukar inte finnas kring 15 september, men priserna brukar vara överkomliga. Kolla runt på charterarrangörernas "endast flyg" så ser du.
Boende finns överallt vid den tiden, till bra priser också. I synnerhet om man inte förbokar hemifrån. |
|
|||
|
|||
Tack
För snabba svar. Vi har rest charter många ggr men nu känns det som om man vill gå vidare. Att resa ännu en vecka senare dvs runt 21:a är det lättare med flygstol då?
|
|
||||
|
||||
Sv:
Bästa sättet att hitta riktigt billiga biljetter är att vara ute i god tid, dvs flera månader i förväg. Apollos one way-biljetter och Sterling brukar vara billigast. De släpper billiga biljetter lite när som helst, och på avgångsdatum som inte går att förutsäga. I år fanns det en hel del billiga biljetter i mitten av september, men jag skulle tro att allt eller i alla fall det mesta är slut nu.
Om ni tycker att uppemot 3000 kr per person är ok så tror jag ändå att ni kan hitta något, åtminstone fanns det kvar biljetter för någon vecka sedan. |
|
||||
|
||||
Jag hittade ju biljetter för en vecka sedan till Karpathos för 1199 kr tur och retur, det är ju inte dyrt.
Kanske blir det dyrare senare i september? Jag köpte mina biljetter hos Air Tours.(sista minuten) Senast jag kollade kunde man åka från Göteborg till Karpathos i 14 dagar för 799 kronor, det är BILLIGT! (Avresa den 30/8.) //Stina |
|
||||
|
||||
Ja, det blir alltid dyrare senare i september enligt min erfarenhet. Just nu är det extrembilligt.
|
|
||||
|
||||
Kollade just på sista minuten och nu har biljettpriserna höjts rejält!
Min resa kostade 1.199 kr när jag köpte den, nu har Air Tours höjt priset till 1.849! Var ju orolig att resan skulle ha blivit ännu billigare än när jag köpte den så jag ville egentligen inte veta, men nu har de alltså höjt priset! Tur för mig att jag inte väntade.. Apollo hade en resa till Karpathos samma datum(samma flyg antar jag)och den kostade 1.398. Inte lätt att veta alltså när man skall slå till eller om man skall vänta.. //Stina |
|
|||
|
|||
Jag sitter och kollar priser varje dag. Det verkar som om alla resor blir prishöjda. Min dotter bokade en resa till Kreta för ett par veckor sedan. 3500:- pp med specat hotell. Idag kostar samma resa samma dag 4350:-.
Vi har korpgluggarna öppna och kollar priser och resor flera gånger per dag. vore dock roligast att få prova at komma ner och leta reda på en lägenhet själv.Tyvär kan vi inte åka förrän efter den 14:e sept. |
|
||||
|
||||
Anneb - trösta dig med det här: priserna på flyg går upp under september. Men priserna på boendet i Grekland går ner.
Ju senare i månaden, desto billigare kan du bo. Därför behöver du inte gråta om flyget kostar mer än du hade hoppats. |
|
|||
|
|||
Inkfish!! Låter bra för oss då ju Tack!
|
|
|