|
|||
|
|||
Thassos 29/8
Hej! Jag och min sambo är påväg till thassos den 29 augusti i 2 veckor. Vi har aldrig varit där innan och undrar således en hel del...
Ska bo på Korina i Skala Potamias. Någon som har bott på detta hotel, erfarenheter? Hur mycket kostar det att hyra bil? Tips på hyrställen? Vad ska man uppleva och göra på thassos? Positiva och negativa erfarenheter? Finns det några utflykter utanför thassos (ex fastlandet eller någon ö i närheten) som är värda att göra? Alla tips och råd är välkomna Tack för svar! |
|
||||
|
||||
Sv: Thassos 29/8
Vi var på Thassos for første gang i mai/juni, og øya står definitivt på vår liste over steder vi ønsker å komme tilbake til.
Vi bodde i Limenas, og tok bare bussen til Skala Potamias en dag. Det var en bra strand der, men byen var litt for liten i forhold til det vi ønsker, og bar preg av å være en ren badeby. Det går busser rundt øya ganske ofte, så vi leide ikke bil denne gangen. Jeg vil absolutt anbefale en tur inn til fastlandet, kanskje to turer til og med. Kavala er den største byen i området, med over 50000 innb. Det er en trivelig by, med en gammel borg med flott utsikt over byen, og en ganske utrolig stor gammel akvedukt som skjærer gjennom sentrale deler av byen, og er blitt integrert i bybildet på en fantastisk måte. Lørdager er det et stort gatemarked i havneområdet ikke langt fra der hydrofoilbåtene fra Limenas kommer inn. Man kan også ta båt fra Skala Prinou, men det er jo lengre fra stedet dere bor. Jeg vil også absolutt anbefale en dag i Keramoti, stedet dere tar ferja til Thassos når dere kommer fra flyplassen. Fra sentrum er det vel 5 minutter å gå til det min kone sier er den beste stranden i hele Hellas (og vi har besøkt mange!). Der kan du velge solstoler og parasoller, eller gå et par hundre meter langs stranden og ha et område som en halv ørken helt for deg selv. Og jeg anbefaler alle å ta lunchen i tavernaen ved kirken i Keramoti, med blått seildukstak over bordene ute. Den porsjonen med garidhes saganaki vi fikk der, var verdt hele turen alene. |
|
|||
|
|||
Hej!
Måste tipsa er om en KANON resturang i Skala Potamias : Curral, ligger på strandpromenaden mot Golden Beach. Suverän service och mycket prisvärd och GOD mat!!! Mvh Zandrah |
|
|||
|
|||
Min dotter deltog i Airtours kanotutflykt som var på fastlandet, som kostade 70 € och hon tyckte den var värd pengarna. Vi hyrde bil på Europcar, som skulle var det ställe som hade bäst försäkring. Ej säker, men det kanske kostade 50 € för en dag. Då kan man åka till ett bad vid marmorbrott, som man inte kan ta sig till annars, men det är dålig, gropig väg.
Marknad i Primos måndagar. Vi var bara en vecka och badade mest annars, båt till Makryammos strand en dag och taxi till Golden Beach en dag. Vi bodde i Thassos - du kan läsa min reseberättelse om du vill. Tyckte Thassos var en bra ö att åka till och inte så "turistig". Åker gärna dit någon mer gång. Ha det så bra! Önskar jag hade min resa kvar, men nu är det bara att jobba och se glad ut........ |
|
|