![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hur åker man Taxi i Chania ?
Fast pris ? Prutar man ? Vad kostar det att åka Taxi från Flygplatsen in till Gamla staden/citykärnan t ex Marinmuseet ? |
|
||||
|
||||
![]()
Vi tog en taxi från Chanias flygplats till Platanias nu i juli och då kostade det 35E och jag antar att det var fast pris. Det var på kvällen vid 21-tiden. Det kanske är en annan taxa då? Det borde vara billigare in till Chania från flygplatsen.
|
|
||||
|
||||
![]()
I år betalade vi 20E från Nea chora, Chania till flygplatsen, tre pers.
|
|
|||
|
|||
![]()
Ta bussen istället. Taxichaufförerna på Kreta är livsfarliga. När vi var på Kreta förra året åkte vi taxi mellan Almyrida-Chania, taxiföraren somnade vid ratten och vi var nära att krascha in i en bergvägg. Tack vare min mans snabba ingripande i framsätet så lyckades vi undvika en hemsk olycka.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Alla taxichaufförer på Kreta är nog inte livsfarliga.Otur kan man ha överallt.Vi åkte med en till Arlanda en gång som höll på somna.Har åkt massor med ggr på Kreta men aldrig råkat ut för nåt..
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej!!
Sist vi var i Platanias 2år sedan minns jag att vi tog taxi in till Chania. Vägen dit tog vi via taxameter men hemvägen gjorde vi upp priset i förväg och jag minns att det var billigare med uppgjort pris.Kommer inte ihåg summorna. Sen var det nya fräscha bilar med AC och vi hade då turen att chafförerna tog oss dit och tillbaka på ett bra sätt. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Är inte dylika kommentarer enbart fördomsfulla? Lefteris Med många taxiresor bakom sig från Chania flygplats kostade i våras 20€ för tre personer till Nera Chora... |
![]() |
|
|