![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej...
Jag ska åka till Kato Stalos den 29/9-6/10. Är då naturligtvis intresserad av hur vädret brukar vara på Kreta i slutet av september och början av oktober. Är det badväder, jag menar varmt i vattnet och solbart under dagarna? Att det är lite kyligare på kvällen det förstår jag. Bara man kan sola och bada är jag nöjd. Hoppas på svar av någon som vet, eller bor där nere på Kreta. Hej hopp....Clarize ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ingen som vet?
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har varit där i september och början av oktober. Det var helt ok att sola men eftersom jag är badkruka hoppade jag över badandet. Mina kompisar tyckte att temperaturen i havet var helt ok. Det kan komma regn så var beredd på det!
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har inte varit där på hösten men en "inföding" berättade att bästa tiden är typ oktober och att havet ofta är håller badtemp in i november. Sen tror jag det kan vara lite si o så med badandet beroende på hur känslig man själv är.
|
|
|||
|
|||
![]()
Havet är perfekt i september och i början av oktober. Det kan komma enstaka regnskurar (läs störtregn!) men de går ofta fort förbi.
Ypsilon som oxo kommer att vara på Kreta i månadsskiftet sept-okt |
|
|||
|
|||
![]()
Ok...det låter bra det. Har aldrig åkt så sent förut till Grekland. Gissa om man längtar efter en sensemester från jobbet.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har varit på Kreta flera gånger i september och oktober.
Tittar du under Resebrev 2003 här till vänster, så kan du se många härliga bilder från vår semester 28/9-12/10 det året. Självklart har vi badat varenda gång vi varit på Kreta, men det KAN vara en fördel att befinna sig på södra kusten, men inte nödvändigtvis. Jag är säker på att du får en fin semester! |
|
||||
|
||||
![]()
På denna länk hittar du statistik över vädret i Heraklion, det bör väl i stort sett gälla också för Chania området.
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/v...name=Heraklion |
|
|||
|
|||
![]()
Var i Kato Stalos första veckan i oktober förra hösten. Kanonväder hela veckan. Inga problem att bada i havet heller. Däremot var det världens oväder bara ett par veckor senare. störtregn och översvämning om jag inte minns helt fel.
Missa inte att äta hos Aminas! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har varit på Kreta så sent som i början på november och vädret var jättehärligt då. Allra varmast var det på södersidan förståss. Vattnet var skönt tyckte jag, men mitt sällskap tyckte att det var svinkallt. Ha en fin resa!
Ayelet |
![]() |
|
|