|
||||
|
||||
Sammanslagen tråd - Grekisk Fotboll
Varför inte tråden funnits tidigare vet jag inte men här kommer den!
Här är hälften av lagen (andra hälften kommer i nästa post då 10-bildersgränsen gäller) som spelar i den Grekiska högsta Ligan , Greek Super Leauge , Σούπερ Λίγκα: AEK, Athens Apollon Kalamarias, Kalamaria and Thessaloniki Aris, Thessaloniki Atromitos, Peristeri and Athens Egaleo FC, Egaleo and Athens Ergotelis FC, Herakleion Ionikos, Piraeus Iraklis, Thessaloniki Kerkyra FC, Corfu Larisa, Larisa Mitt lag är PAO Panathinaikos Athlitikos Omilos Παναθηναϊκός Αθλητικός Όμιλος Dessa lag har vunnit ligan + hur många gånger: Olympiacos34 Panathinaikos19 AEK Athens FC Aris FC3 PAOK FC2 A.E. Larisa1 martinifk Senast redigerad av martinifk den 2006-11-27 klockan 17:13. |
|
||||
|
||||
Sv: Grekisk fotboll
Här kommer de andra hälften av lagen som spelar i Grekiska Ligan:
OFI Crete, Herakleion Olympiacos, Piraeus Panathinaikos FC, Athens Panionios, Nea Smyrni and Athens PAOK, Thessaloniki Skoda Xanthi, Xanthi |
|
||||
|
||||
Läget i tabellen efter 12 spelade omgångar:
1 Olympiakos 30 2 Panathinaikos 28 3 AEK 27 4 PAOK 21 5 OFI Kreta 17 6 Egaleo 16 7 Xanthi 15 8 Kerkyra 15 9 Atromitos 14 10 Aris 13 11 Larisa 13 12 Ergotelis 12 13 Panionios 12 14 Apollon Kalamaria 10 15 Iraklis 9 16 Ionikos 8 Omg. 12: Ergotelis - Aris 0-1 Egaleo - AEK 1-2 Ionikos - OFI Kreta 0-2 Iraklis - Kerkyra 1-0 Xanthi - PAOK 1-0 Panionios - Atromitos 0-0 Olympiakos - Larisa 4-0 Panathinaikos - Apollon Kalamaria 3-2 Omg.13 (2-3/11): Kerkyra - Olympiakos AEK - Ionikos Atromitos - Apollon Kalamaria Larisa - Ergotelis Iraklis - Egaleo OFI Kreta - Xanthi Aris - Panathinaikos PAOK - Panionios |
|
||||
|
||||
Division 2 efter 10 omg:
1 Levadiakos 19 2 Kallithea 18 3 Chaidari 17 4 Ilysiakos 17 5 Agrotikos 16 6 Asteras Tripolis 16 7 PAS Giannina 15 8 Panthrakikos 15 9 Veria 14 10 Thrasyvoulos 14 11 Kastoria 13 12 Panserraikos 11 13 Ethnikos Asteras 11 14 Proodeftiki 10 15 Ethnikos Piraeus 10 16 Niki Volou 10 17 Messiniakos 9 18 Kalamata 7 |
|
||||
|
||||
Nu hoppas jag att alla här på Kalimera väljer ett favoritlag
och disskuterar allt som har med grekisk fotboll att göra martinifk |
|
|||
|
|||
du borde ha med en svensk kollen oxå :P där du skriver hur d går för antonsson,nilsson och christoforidis
|
|
|||
|
|||
Siten om Greklands superliga verkar ju intressant men det finns ingenstans där man kan byta språk till engelska så därför klickade jag bort den.
Hasse |
|
||||
|
||||
Citat:
....simply the best!!!... p.s. Jag hatar Olympiakos! |
|
||||
|
||||
Får man hålla på Panathinaikos, eller hatar du dom också
Riitta,heja Panathinaikos |
|
||||
|
||||
Citat:
hmmm, jag hatar Aris oxå! dimitris |
|
||||
|
||||
Citat:
Hatar ! Det är ett för mig starkt uttryck. Kan någon förklara varför det används så ofta i bl.a lagsporter ? Har själv erfarenhet från friidrott , där används icke detta uttryck . Där är med & motståndare vänner och kompisar ! / Tom |
|
|||
|
|||
därför man kan bara älska ett lag och då hatar man dom andra eftersom det e mycket rivalitet och om ditt lag förlorar blir du hånad av andra lags supportar o sen står vissa lag för olika politiska inriktningar. så finns mycke hat inom fotbollen. tex i paris sg publik finns 2 olika supporter sektioner en med skinnheads som e höger politiska, och en med söner till immigranter som e vänster inriktade och mellan dessa står borta supportrarna så där e mycket hat oxå. tex blev 2 skjutna senaste matchen av en civilklädd polis som skyddade en ensam israelisk supporter mot ett gäng skinnheads.
|
|
||||
|
||||
???? Fattar inte ändå ! Är det fler som inte fattar ?
/ Tom |
|
||||
|
||||
Har aldrig fattat. Kommer aldrig att fatta.
|
|
|||
|
|||
bara för att fotboll bara e en lek för er men för vissa e d livet. och klubben man lever för e ens partner. man kan byta bil,hus,fru,ja nästan allt men inte sitt lag kärleken e för stark
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
nä men ni kan ju inte döma dom som har såna känslor om ni inte förstår det heller
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vi svenska "gamlingar" säger varken att vi älskar eller hatar till exempel maträtter, fotbollslag, jobbet, en stad eller ett land - om vi nu inte råkar vara en av alla dem som också har börjat med det språkbruket. Anglikanare och svenska ungdomar däremot, använder de orden för allt som går dem för eller emot - antingen älskar eller hatar de - och det gäller även inom friidrotten idag... Den starka betydelse som du och jag lägger in i orden är kort sagt inte densamma för andra numer. Vi får nog gilla läget, oavsett om vi avskyr det eller ej. Så är i alla fall min analys av saken... |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag skojar bara. Jag kan inte hata förresten!!! dimitris Aten |
|
||||
|
||||