|
|||
|
|||
Stolt tavernaägare
Vår vän Theodoros som äger To Xyma i Chora, blev JÄTTESTOLT och glad när vi berättade att hans restaurang är med både i text och bild på Kalimera.Han har ingen dator, men skulle be sin son titta.
|
|
|||
|
|||
Sv: Stolt tavernaägare
Du kan hälsa från en fler-gångersbesökare att deras köttbullar och grekiska sallad är mycket smarriga också!
|
|
||||
|
||||
Vi ska äta lunch där idag.
|
|
|||
|
|||
Då måste ni presentera er och säga att det är ni som är Kalimera och hälsa från Malin och Emilio!Smaklig måltid!!!!!
|
|
|||
|
|||
Som vanligt när vi är i Chora,besöker vi To Xyma och Theo.
Han var väldigt glad och stolt över Kalimera-reklamen och berättade att flera besökare hade kommit med Kalimeraguider i handen genom gränden och lyckligt ropat "titta,där är det ju,det ser ut prcis som på bilden"! |
|
||||
|
||||
Det gör även vi, minst ett par gånger per resa. Vet inte om ni provat hans hemgjorda korv, den är fantastisk! Godaste korven jag ätit i Grekland.
|
|
|||
|
|||
Jora,visst ,flera gånger.Underbart god korv!
|
|
||||
|
||||
Den korven skulle jag kunna betala mycket för Så gott det ser ut
Riitta |
|
||||
|
||||
Den ÄR god! Tyvärr går den inte att köpa med hem, han gör den själv, säljs inte i affärerna.
|
|
||||
|
||||
En vacker dag skall jag ju till Amorgos och lite på att jag skall leta reda på korven
Riitta |
|
|||
|
|||
Jodå, åt där ett par gånger nu i våras. Den hemgjorda korven är mycket riktigt helt suverän! Dessutom är också greksalladen med amorgiansk mjuk, smulig getost en delikatess också!
Sedan behöver ni inte bry er om menyn på tavlan heller, utbudet styrs mer av säsongen. När man kommer så kommer han ut med dagens rätter nerskrivna på baksidan av orderblocket och drar menyn muntligen, så man får lyssna ordentligt |
|
||||
|
||||
Citat:
- men disse pølsene smakte vi ikke, nå vet jeg hva jeg skal ha neste gang vi er i Chora på Amorgos |
|
|||
|
|||
korvarna får 9 av 10 i betyg, godare grekisk korv har jag bara fått från Dennis chark i Rinkeby utanför Sthlm. Men grekerna kan korv, jag har ätit ett stort antal mycket goda korvar i Hellas.
Ugnsbakade potatisarna med ost på går inte heller av för hackor. |
|
|||
|
|||
Som vanligt på Amorgos, hälsade vi på Theo på To Xyma i Chora.
Åt korv, sallad och fava - underbart! Theo tycker att det är jättekul när ni från Kalimera kommer förbi med Amorgosguiden och glatt utbrister . "HÄR är det"! Han bad mig hälsa er alla! |
|
||||
|
||||
Synd att det är försent att säga "hälsa tillbaka""
Förmodligen noterar han också att ALLA svenskar som kommer dit frågar efter korven |
|
||||
|
||||
Tänk så galet det kan bli ibland.
Läste nyss att Janne o Camilla avstod från att hoppa iland på Amorgos när färjan lade till där idag. Nu knappar jag in Nya Inlägg och läser ovanstående och tänker........... VAAAA.......... de steg ju inte av där!!!!!!!!! ............Men det gäller ju att ha koll på dateringen av inläggen (2007-09-20)!!!! Kan jag ha fått en släng av Passionärs-sjukan???? Mats |
|
|