Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej då, nu åker vi

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-09-12, 08:03
Ewas avatar
Ewa Ewa är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Äntligen!!

Vill bara dela med mig....
Om ett par dagar lyfter ett plan till Samos och jag är ombord. Jag ska ÄNTLIGEN ha min ledighet. Fyra veckor i en liten studio vid havet......
Ingen behöver väl fundera speciellt mycket på hur jag känner mig

Mentalt har jag redan "dragit ned rullgardinen" imorse kändes det som om jag inte skulle kunna ta mig ur sängen, jag vet ju att det är nära nu. Jag längtar efter värmen, dofterna, havet, långa luncher, promenader, iakttagelser från någon ranglig stol på ett kafé med en ouzo och ngt salt till. Läsa, fundera och njuta över att jag har möjligheten att ge mig själv detta, Härligt va!?
Hälsningar Ewa
Svara med citat
Gammal 2007-09-12, 08:18
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Äntligen!!

Låter härligt. Hoppas du får en fin vistelse på Samos. Om du inte varit på Fourni kan jag rekommendera en utflykt dit för ett par dagar.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-09-12, 08:18
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad

SÅÅÅ underbart det låter!!!
Svara med citat
Gammal 2007-09-12, 13:09
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad

Önskar dig en superresa. Du kommer säkert få det jättebra!
Svara med citat
Gammal 2007-09-12, 13:25
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

En månad - vad härligt! Njuuut (om det ens behöver sägas).

En dum fråga, något jag funderat över sedan jag började läsa här på Kalimera. Vad innebär en studio? Till skillnad från rum, lägenhet eller hotell?

Aina
Svara med citat
Gammal 2007-09-12, 14:16
Ewas avatar
Ewa Ewa är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Studio är ju normalt ett rum med pentry. Min studio är en mindre lägenhet. I mitt fall är det ett rum och kök och naturligtvis badrum och balkong. Köket är utrustat och man kan sitta i det, ca fyra personer, man kan stänga dörren om sig och öppna ett stort fönster. Nästan som hemma alltså .

Jag hyr denna studio privat av ett grekiskt par, som har sin vinterbostad i Samos stad och bor själva i en liten studio i samma hus maj-oktober.

Dom har blivit mina vänner med åren och min hyra till dom är helt på vänskapsbasis, annars skulle det bli dyrt tror jag. Ca 400-450 kr/per natt för någon annan.
mvh/Ewa
Svara med citat
Gammal 2007-09-13, 11:34
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Tack för svar Ewa! Då vore ju studio ett tänkbart alternativ för oss. Möjligheten att laga mat på lägenhetshotell är ganska begränsad och det är skönt, och mer ekonomiskt, att inte behöva äta ute hela tiden.

Ha det bra på Samos!

Aina
Svara med citat
Gammal 2007-09-14, 16:21
Lenan Lenan är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Härligt det låter! Det går nästan inte att äta ute hela tiden och det vore skönt att kunnat laga mer mat. Nästa gång tänker jag försöka få tag i något sådant som du (även om det inte blir något vänskapspris lär det i alla fall bli billigare). Ha en otroligt skön ledighet. En månad, suck!!
/Lenan som är skolsköterska och fick tigga till mig min tvåveckorsledighet långt i förväg (vi har inga sommarlovsledigheter längre, men alla kräver ändå att vi bara är lediga under sommarloven, såklart)
Svara med citat
Gammal 2007-09-15, 00:16
pia-mariannes avatar
pia-marianne pia-marianne är inte uppkopplad

Hej Ewa!
Oh,vad härligt.Jag önskar dig en jättebra semester på alla sätt.Ska själv åka till Kreta 21/9.Var nära att få avboka pga en borreliainfektion med hjärnhinneinflammation.Har inte känt riktig resglädje,men din hälsning hjälpte mig i rätt stämning igen.Tack.
MVH pia-marianne

Senast redigerad av Kalimera den 2007-09-16 klockan 11:55. Anledning: Lång citering
Svara med citat
Gammal 2007-09-21, 08:43
sunrise sunrise är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Låter härligt ha en skön semester för jag o min familj åker till Santorini på lör/Anneli
Citat:
Ursprungligen postat av Ewa Visa inlägg
Vill bara dela med mig....
Om ett par dagar lyfter ett plan till Samos och jag är ombord. Jag ska ÄNTLIGEN ha min ledighet. Fyra veckor i en liten studio vid havet......
Ingen behöver väl fundera speciellt mycket på hur jag känner mig

Senast redigerad av Zanét den 2007-09-21 klockan 15:33. Anledning: För långt citat
Svara med citat
Gammal 2007-09-21, 08:45
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Trevlig semester önskas Er!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:41.