|
|||
|
|||
Elendig, IKEA!
En kompis av en venninne jobbet inntil mandag på IKEA i Athen. Etter et par ukers ferie kom han tilbake på jobb, og fikk beskjed av sjefen at han var oppsagt, og ikke behøvde komme tilbake i morgen. Kompisen (som jeg ikke kjenner), hadde trodd han hadde gjort en god jobb, og hadde heller aldri fått noen klager. Men da han spurte hvorfor han måtte slutte, ville ikke sjefen svare.
Jeg vet at slikt ikke er uvanlig i Hellas, men jeg hadde (i min naivitet) trodd at det var bedre å jobbe for et svensk firma. Jeg har sagt til min venninne at hun bør oppfordre ham til å skrive et brev til hovedkontoret i Sverige, men har jo ikke mye tro på at det hjelper. Ikke bare det. Jeg overtar leiligheten min i Nafplio 1. oktober, og en gresk venninne som er interiørdesigner skal hjelpe å innrede den. Fordi jeg vil ha den snarest mulig i stand, har vi tenkt å arbeide over landegrensene, hun i Hellas og jeg i Norge, blant annet ved hjelp av IKEA-katalogen. Så jeg sendte IKEA i Athen en mail og ba om at de kunne sende henne katalogen. Men, sa de, det kunne de ikke, før distribusjonen av katalogen til alle i Athen og Thessaloniki var ferdig - i slutten av oktober. Det synes jeg er utrolig stivbent. Så derfor, et lite, surt hjertesukk på Kalimera. |
|
||||
|
||||
Sv: Elendig, IKEA!
Att komma ihåg är att IKEA i Athen är Franchiseägt......
Camilla |
|
||||
|
||||
Sv: Elendig, IKEA!
Citat:
Mvh Janérik |
|
|