|
|||
|
|||
Air Tours o Pantheon
Hej
Vi kom hem igår från en helt UNDERBAR resa till Karpatahos.. Det va den andra gången vi var där (åkte dit 2004 oxå).. men.. Vi kommer inte att åka med Air Tours igen.. det började med att vi som reste med dom fick ej information om att flyget ner var 4 timmar försenat!! .. så vi fick sitta på Landvetter o vänta i alla dessa timmar.. medans Apollo resenärerna hade fått information o kom ca 1.5-2 timmar innan flyget gick.. sedan när vi kommer ned till Karpathos, alla dessa timmar försenat så kom vi in på vårat hotellrum på hotell Patnheon.. vi fick längst ned med en terass.. som vi skulle DELA med två lägenheter till.. o dörrarna var supersmala så man kunde knappt sova på kvällarna för att vi hade två grekiska par bredvid oss o de satt uppe hur sent som helst.. grr.. o toaletten ska vi inte tala om - hur ÄCKLIG som helst.. o köket var inte heller riktigt städat på ett tag.. men som tur va så fick vi bytt till ett annat hotell så vi behövde ba bo i det där super äckliga rummet i två nätter.. vi hamnade på AMARYLIS hotell.. någon som har bott där?.. super duper fint o fräscht.. plus tanten som är en av dom som har det, var SÅÅÅ söt.. hon brydde sig sååå mycket om oss och var alltid så glad o go.. saknar henne mycket nu.. så åk med Apollo.. o ska ni bo på Pantheon så begär ett rum längst upp och att det ska ha blivit RIKTIGT städat den närmaste månaden, .. om det är någon som vill se hur det såg ut i vårat rum så har vi tagit kort.. hi hi.. // Linda & Martin |
|
||||
|
||||
Sv: Air Tours o Pantheon
Hej Synd att ni fick en sådan smäll. Men Amarillis är fint. Tanten ifråga heter Margarita och är mycket hjälpsam - bara man undviker hennes supertorra kakor... En som kör taxi, en annan jobbar på flygplatsen.
Själv har jag lärt mig läxan så att jag bara bokar flyg och sedan fixar boende själv därnere. Det finns en massa bra boende... och en massa dåligt. Nästa gång kanske du vet precis hur du vill ha det och ordnar det i förväg?! Hej.. |
|
||||
|
||||
Du kan ju inte klaga på att du fick dela terass med några andra, det stog ju faktiskt i resekatalogen att vissa rum delar terass. Vi bodde på Pantheon i augusti och trivdes väldigt bra, toaletten var det inget fel på heller.
|
|
|||
|
|||
Jaså!!
Det läste vi inte någonstans.. att man delade terass.. kolla på deras hemsida så står det INGENTING om det!! Vi har inte kollat i deras katalog för vi trodde att det skulle stå samma sak på deras hemsida osom i katalog.. kolla du på hemsida så ska du få se att det ej står något där.. Plus att reseledaren, Caroline, sa att det var fler som hade klagat på det, tidigare, för att det ej stod.. så dom hade redan ett ärende på ARN om det.. så det får dom allt ta o passa sig på.. för vårat förtroende för dom är redan förlorat. Tack vet jag Apollo!! Dom kan man lita på. I alla fall vi!! // Linda |
|
||||
|
||||
Varför ska jag bry mig om att det inte står så på deras hemsida?
Senast redigerad av PH den 2007-09-15 klockan 21:54. |
|
||||
|
||||
For noen år siden bodde vi i et leilighetshus rett ovenfor Pantheon. Når vi skulle til stranda eller til byen gikk vi ned den bratte bakken og rett forbi her. En kveld da vi skulle til byen kom det noen mistenkelige lyder fra en de små søpledunkene rett på utsiden av Pantheon, og vi stoppet opp og lyttet der en stund, vi trodde egentlig det var en katt som var havna oppi der. Men plutselig kom det en dame ut fra Pantheon, åpnet lokket og løftet ut en geitekilling!!!! Med veeeeldig blid stemme sa hun : "Oh, my little darling!"......
Litt av et dyrehold |
|
|||
|
|||
PH>
Du behöver ej vara tyken för de!! Du behöver ej bry dig men du kan inte säga att vi hade hört att man delade terass med någon.. det stod ej på hemsidan så varför skulle vi springa runt o leta efter deras katalog för att kolla om det stod samma sak där i som på hemsidan. Man tar det för givet att det ska stå samma sak.. E det ingen annan som håller med? Borde det inte stå samma sak på hemsidan som i katalogen?? // Linda |
|
||||
|
||||
Det tycker jag att det borde stå samma sak
Riitta |
|
|||
|
|||
Du har helt rätt, Linda (tycker iaf jag)! Visst ska det stå samma sak på hemsidan som i katalogen! Fler o fler bokar ju sina resor på nätet och då måste man ju kunna lita på att informationen stämmer. Bu för Air Tours Själv åker jag med Apollo t Karpathos på lördag Hoppas allt är ok o att all info stämmer eftersom jag bokat resan på nätet!
//Zeb |
|
||||
|
||||
Självklart bör hemsidan innehålla all information som kunden behöver. Annars bör bolaget hävisa till papperskatalogen för utförlig information. Dålig städning ska vi som resenärer aldrig acceptera. Även ett enkelt ställe bör vara ordenligt städat när gästen anländer. Däremot kan det vara svårt att göra något åt grannarnas nattvanor om de inte lever om på ett oacceptabelt sätt. Enkla boenden är tyvärr ofta ganska lyhörda och många är uppe sent när de har semester. Greker går ofta på klubb sent på natten och äter även middag betydligt senare än vad skandinavier är vana vid.
Eva |
|
|||
|
|||
skönt att höra att fler känner som jag. Att det ska stå samma sak på hemsidan som i katalogen.. inte ens på våra biljetter stod det något om delad terass..
jag har några kort på hotellrummet som jag skulle vilja visa er.. men förstår ej hur man bifogar kort.. någon som vet? har ju sett att andra har satt in bilder med sina inlägg.. Zeb> det är nog säkert. Apollo går att lita på! Vilket hotell ska du bo på? |
|
||||
|
||||
Självklart skall informationen vara samma i katalog och hemsida, rättelser på hemsidan efter katalogtryck möjligen undantagna.
Men även solen har fläckar, vi läste om en utflykt både i Apollos katalog och på hemsidan, verkligheten var dock en helt annan.. //PO -Fem (5) dagar kvar.. |
|
|||
|
|||
Linda> Vi ska bo på Aegean Village i Amopi. Hoppas det blir bra, det är första gången vi åker t Karpathos.
|
|
|||
|
|||
Zeb>
Åhh, vad avundsjuk jag blir nu! Amoopi är mitt favoritställe på ön!!!!. Om du gillar att snorkla så måste du ba göra det på stenstranden.. är underbart där!! vi tog en HEL del kort på oss med våran vattentåliga kamera.. det ser ut som om vi simmar i ett akvarium.. vi har funderat på det hotellet för nästa gång så berätta gärna sedan hur du tyckte om hotellet.. dom som man har "pratat" med här inne o som bott där har varit super duper nöjda.. så ni får nog en kanon semester. // Linda |
|
|||
|
|||
Linda>
Jag älskar att snorkla, så det låter ju kanonbra! Lovar att skriva o berätta om boendet i Amopi. Har kompisar som bott där 2 år i rad o dom har varit jättenöjda. Just nu är det storar problemet, packningen! Har mest varit i Grekland på våren o försommaren, så jag har lite svårt att tänka mig hur väder o vind kan vara så här års Packar säkert alldeles för mycket (precis som vanligt)! //Zeb |
|
|||
|
|||
Kort på vårat äckliga hotellrum!!
Nu kommer korten på vårat äckliga hotellrum på Pantheon.. kunde läsa mer om det på tråden, "AirTours och Pantheon"..
Klicka ba här på länken.. http://picasaweb.google.com/aran002/RTtbo Lite om bilderna.. Bild 1. Så här fräscht va det i toaletten.. Och inte tog dom bort det heller.. kunde väl inte.. satt väl fast, Bild 2. Mögliga och kalkmissbildningar på handfattets kran.. Bild 3. Rost och smuts på kokplattorna.. Bild 4. Så fräscht va det på överkanten på toalettensitsen.. Bild 5. Inte konstigt att toaletten var så ofräsch när toalettborsten ser ut såhär.. BLÄÄ!! Nä, här kommer vi INTE bo igen!! VARNING!! Kram, Linda |
|
||||
|
||||
Sv: Kort på vårat äckliga hotellrum!!
Toalettborsten förmenas vara i en klass för sig!!!
Mera troligt ett miniatyrsamhälle med diverse organismer vilka trivas och frodas i en organismvänlig miljö!!! Men, med stöd av dessa bilder skola det icke vara så svårt att viss ersättning från resebolaget erhålla... Arne |
|
||||
|
||||
Usch, ser inte alls kul ut... Hoppas ni får ett bättre hotellrum på nästa resa.
|
|
|||
|
|||
Jag säger som Arne,skicka in bilderna till resebolaget!!!Så där ska man inte ha det!
|
|
|||
|
|||
Nu har jag inte varit och läst på ett tag i den andra tråden om detta rum.
Självklart ska bilderna in till arrangören men jag undrar en sak. Var en representant från arrangören på plats och fick se eländet med egna ögon ? Alla problem man har som är relaterade till att man vill ha ändring, förbättring, ersättning osv. från arrangören, de ska alltid anmälas på plats. Gör man sig hörd endast efter resan har man ingen chans till upprättelse. Ni har kanske gjort allting helt rätt så det går kanske bra att ta kontakt med dem för en diskussion ? Tyvärr har jag alltför många gånger sett hur missnöjda resenärer dessvärre gör det mesta helt fel i liknande situationer. Hasse |
|
|