|
||||
|
||||
Nu är det bokat!!!!!
Äntligen har Apollo släppt sina sommarresor till Rhodos!
Jag hade iofs preliminärbokat men resedatumen stämde inte med den kommande verkligheten. Så nu blir det TVÅ veckor på St James och av de två veckorna har vi ungdomarna med oss första veckan och sedan skickar vi hem dem. Jag tror jag väntar med att lägga upp mig på nedräknar-sidan tills vi har varit på Gran Canaria över julen. Jag var så snabb med min Apollobokning att de inte hade hunnit ordna till allt än. T ex så ville de ha in hela slutbetalningen IDAG (!) och en annan rolig grej som inträffar när man bokar så här tidigt det är flygtiderna. Vi lyfter från Malmö 07.11 och landar på Rhodos 07.31 samma dag! Det måtte vara en raket som flyger, om ens de kan gå så snabbt! hihihi Men det var jag ju blir ändrat, kanske flera gånger om. Men huvudsaken är att allt är bokat, äntligen, jag har väntat sedan vi var nere sist (i maj). |
|
||||
|
||||
Sv: Nu är det bokat!!!!!
Hej Mysan!
Vad är det som gör att Du så gärna flyger till Rhodos med Apollo? Det finns ju några bolag till som flyger på denna ö. Kanhända det är boendet som möjligen Apollo är ensamt om? Hustrun och jag var på Rhodos under tiden 9/9 och 23/9 i år och vi åkte med Ving. Detta pga att första veckan så var även en av våra söner med familj med så det blev ett boende på förnämliga Sunving Resort i Kallithea. När jag säger förnämlig så menar jag då framför allt för barnfamiljer. Men det har allt ändrat sig enormt sedan vi var där vid föregående tillfälle 1986. Även i stort så har ju Rhodos genomgått en stor förändring sedan dess och det är väl inte annat att vänta sig. Bara för att förtydliga mig så kan jag tala om att jag absolut inte har något emot Apollo. Vi har åkt med dom ett antal gånger under åren och nu senast första veckan i juli så åkte vi med Apollo till Karpathos. Där upplevde vi en ny bekantskap med en ö som var verkligt trevlig. Olle |
|
||||
|
||||
Sv: Nu är det bokat!!!!!
Jo, precis, det är just det att hotellet vi vill bo på bara är för Apollos resenärer. Nytt från i fjol. Vi pratade med ägaren om att få hyra ett rum vid sidan om och visst det skulle gå. Fast det var ett rum utan fönster och bara en säng i det, typ 5 kvm stort och utan toalett. Inte precis det vi ville bo i....Vi har åkt med både Ving och Fritidsresor till Rhodos vid andra tillfällen, men de senaste resorna har blivit med Apollo. Någon gång för att det har varit det billigare alternativet och nu i somras för att de var ensamma om St James (som vi var nyfikna på). Så nu gör vi favorit i repris Gäller att vara ute i tid om man vill bo specifik tid (som vi vill). Hotellet är inte så stort så det blir fort fullbokat.
Senast redigerad av Mysan den 2007-10-03 klockan 10:18. |
|
|