![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej.
Skulle bara vilja säga Gå inte och ät på restaurant Vigli i Platanias, visst utsikten är underbar, men väldigt otrevlig personal. Däremot ska ni prova Mylos (ganska dyrt men gott) eller gör som oss Hyr en bil och kör till Falassarna, Vilken skillnad på både strand/vatten och hur man blir bemött på resturangerna. Rekommenderas varmt. |
|
||||
|
||||
![]()
När vi var på Vigli hade vi en väldigt trevlig servitör
![]() Malin - 248 dagar kvar tills vi är där igen ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
tråkigt.....
det är alltid trist att få höra sånt,men tur nog är smaken delad som baken ![]() ![]() jag har alltid fått mycket bra mat och ett trevligt bemötande av Costas och Nico med familjer.... kramar myssa.... |
|
|||
|
|||
![]()
Vi var och åt på Vigli i början av oktober och vi tyckte det var suveränt! Det blåste jättemycket så vi fick sitta inne, men servitören gjorde allt för att vi skulle få så bra utsiktsplatser som möjligt. Servicen var super, maten var super, ja alla 7 var vi jättenöjda och vi rekomenderar alla att gå dit.
|
|
|||
|
|||
![]()
Restaurant VIGLI är en av mina favoritrestauranter på Kreta. Har alltid fått snabb service och maten har alltid varit god. Utsikten är underbar. Jag kan rekommendera den varmt.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har också enbart positiva erfarenheter av Vigli. God mat och bra service. Och en fantastisk utsikt över Platanias.
|
|
|||
|
|||
![]()
Har bara positivt att säga om VIGLI god mat och trevlig personal så jag kan rekomendera alla att besöka Vigli.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
hum.. otrevliga? de låter inte som Vigli...
Dom har alltid varit lika trevliga och snälla mot mej ![]() ![]() Är stolt mina teckningar som jag ritade när jag var mindre, har dom hängt upp haha ![]() Vigli är den näst bästa restaurangen i platanias ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
På Vigli blev servitören sur när vi påpekade att vinet vi beställt på flaska var varmt (flaskan kändes som om den stått i solen en bra stund). Vi insisterade på att få byta till en svalare flaska. Han försvann då med flaskan för att dyka upp en stund senare med samma flaska uppgivandes att det var en annan. Maten var väldigt utslätad, smaklös och turistanpassad, även om det inte var något direkt fel på den.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi var på Vigli 2 gånger under våra 2 veckor i somras. Det blev våran favorit resturang i platanias. Väldigt trevlig personal och otroligt god mat. Önskar att vi gått dit förra året också.
|
|
||||
|
||||
![]()
Mylos underbart god mat, härlig miljö. Man känner sig riktigt uppassad!
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi har også bare positive erfaringer med Vigli, både når det gjelder maten og personalet.
|
|
||||
|
||||
![]()
Känner inte igen att det är restaurant VIGLI som beskrivs. Vi går alltid upp till Gamla stan och VIGLI för att äta och se på solnedgången. Det händer minst en gång varje år vi är i Platanias och det har blivit några gånger. Alltid trevligt bemött och god mat. Bra service. Har det varit fullt har man ändå kunnat fixat ett bord.
![]() /Britt-Marie/ |
|
|||
|
|||
![]()
Möjligen är denna fråga korkad (har aldrig varit uppe i den äldre delen av Platanias, antar att det är där denna omtalade restaurang ligger)... men jag hoppas ni har överseende...
Jag åker till Platanias igen nu i september och har med mig min mamma som inte kan gå långa sträckor, definitivt inte uppför eller nerför. Min undran är om det finns möjlighet att ta taxi upp och ända fram till restaurang Vigli och sedan ner till centrum igen?? Vet inte om det är suuupertrånga gränder eller så dit upp nämligen. Är ju så nyfiken på denna omtalade restaurang och dess utsikt. /Gabriella |
|
||||
|
||||
![]()
Det går att ta taxi upp. Har man svårt att gå är inte de backarna att rekommendera. Det är väldigt brant.
Malin |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Malin för snabbt svar!
Ja, det var precis det jag misstänkte, att jag inte skulle utsätta mamsen för den promenaden. Vilken tur att det går att ta taxi dit då! ![]() Ser fram emot ett besök om ett par veckor ![]() /Gabriella |
![]() |
|
|