Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-03, 14:58
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Kato Stalos eller Agii Apostoli?

Hej. Då vi alltid varit på östra Kreta så är vi sugna på att utforska den västra sidan. Har tittat på dessa två orter, men kan förstås inte bestämma mig. Någon som varit på båda ställen eller som kan tala sig varm för något av ställena? Vill gärna höra hur det är. Vi vill gärna ha lite grekisk vardag, bra stränder, ett måste är att det finns små grekiska gummor utanför sina hus och gärna en eller annan åsna....Vi brukar välja små hotell med max 20 rum, billigt gör inget heller. Har bott på Elpida i Analipsi och betalat cirka 18000 för två vuxna och två tonåringar i två veckor!

/Ulrika
Svara med citat
Gammal 2007-10-06, 19:46
ALba ALba är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007
Standard Sv: Kato Stalos eller Agii Apostoli?

Hej!
Jag är rädd att det är lite dåligt med både åsnor och gummor på dessa två ställen.
Agii Apostoli ligger närmare Chania så det kanske finns mer att göra på så sätt.

Kato Stalos har fina stränder men är väldigt litet så bor man där vill man gärna se sig omkring lite tycker jag personligen. Finns en "riktig" gammal del av byn i närheten, jag vet inte riktigt om den hör till Kato Stalos eller grannbyn Agia Marina, du ska i alla fall inåt landet ett par km ungefär, går bra att promenera, där är det jättemysigt men jag vet inte hur det är med hotell där, tveksamt om det finns något? Vore kul om någon annan visste.
Svara med citat
Gammal 2007-10-06, 19:55
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Antar att du menar gamla byn Pano Stalos. Det finns ett hotell som heter Orestis som har gäster från en dansk arrangör. Några åsnor såg jag inte till under året jag bodde där men gamla gummor finns det flera stycken!
Gunilla
Svara med citat
Gammal 2007-10-06, 21:05
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Kanskje Paleochora er et bedere valg...?
Dere blir skuffet om dere velger Agii Apostoli om dere leter etter det ekte greske.. , Kato Stalos kjenner jeg ikke så godt, har bare vært der en times tid. Men som har blitt sagt før meg.., tror ikke du finner det her heller.
Øverst i gamlebyen i Platanias kanskje...?, men det er bare noe jeg har lest meg til på google, jeg fikk bare med meg den turistiske delen langs hovedveien.

Ia
Svara med citat
Gammal 2007-10-06, 23:16
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Tack för svar! Jag får kanske tänka om, eller stå ut utan åsnor! Jag har varit flera gånger i Analipsi på östra Kreta och där såg jag tyvärr ingen åsna i år! Däremot flera små gummor och gubbar. Söker man sig utanför stråken så brukar det gå att hitta det som för mig är det genuina Grekland.

/Ulrika
Svara med citat
Gammal 2007-10-06, 23:27
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Har bott både i Kato Stalos och Agii Apostoli. Det är helt Ok som resmål, när man vill sola,bada och lätt ta sig in till Chania, kanske göra dagsutflykter. Kato Stalos har en mycket fin strand, men orten präglas av genomfartsled med hög trafikgenomströmmnig, finns butiker, restauranger, du kan vandra på stranden för att välja restaurang, mysigt. Agii Apostoli är mer utspritt, flera badvikar, många hotell, mycket turism. Men, de stämmer väl inte så väl in på din beskrivning av vad du vill ha. Åsnor, gamla gummor, hmmm. Vill du ha det får du nog söka dig till andra ställen. Varför inte till södra Kreta, där finns flera mindre orter, även en bit från havet, stranden, upp mot bergen, om det är det mer "genuina" du söker. Men, då får du räkna med att fixa din resa själv, inte charter. Och det är lätt, finns många typer av boenden, på mindre platser, flyg finns också att boka, utanför charterpaketen.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:40.