![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har försökt hitta en karta av Rhodos, utan grekisk skrift men det verkar vara svårt....Man läser hela tiden att det är bäst och minst blåsigt på den östra sidan av Rhodos - men var ligger Ixia? Har som någon här under hittat Forum Beach med Solresor, och det är ju väldigt billigt! Valet för oss som har 2 tonåringar (16 o 14) och 2 barn (7 och 10) är om vi ska åka till Rhodos och Forum Beach ELLER till Kemer el Side i Turkiet!!? All Inclusive är givet, med alla barn som ska äta och dricka hela tiden
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Förslagsvis, enkelt och lätt, gå till Fritidsresors hemsida, på deras Rhodossida finns karta över ön där Ixia finns med.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ixia, ligger på vestsiden av Rhodos, dvs. den siden hvor det blåser mest og hvor strendene består av fra små til store stener.
Ser du flyplassen på kartet ditt , så ligger Ixia omtrent midt imellom flyplassen og Rhodos by. (kanskje litt nærmere byen) Tipper dere vil bruke ca. 10-12 min. med buss inn til .sentrum Ia |
|
|||
|
|||
![]()
Ixia ligger på västsidan... rätt långt upp..
Vi har varit på Forum Beach... för 4 år sen...och som tur var så hade vi INTE bokat all inklusive.. Vi åt en frukost och en lunch där... never again! Men smaken är som baken... |
|
|||
|
|||
![]()
Kolla priserna med dom andra resbolagen istället för Sol Resor har lagt på rejält på sina priser för dom andra bolagen är billigare till samma ställe jämfört med Sol Resor..
Ixia där är blåsigt men själv bor jag alltid inne i Rhodos stad o badar alltid på den blåsiga sidan för det blir inte så kokande varmt där som på andra sidan. Turkiet har priserna stigit o där är inte så billigt längre vad man hört folk säga som har varit där i år.. Önskar er en trevlig resa till Rhodos själv åker jag dit för tionde gången . ![]() |
![]() |
|
|