|
|||
|
|||
Rohdos stad på våren
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att vara i Rohdosstad på våren? Har förstått att mycket kan vara stängt då säsongen inte kommit igång, men hur ser det ut med möjligheter att exempelvis äta ute? Finns det några restauranger öppna. Att det inte är så mycket andra turister där har jag inget emot, det låter mer lungt och skönt i mina öron. Men, det är ju ändå viktigt att man åtminstone kan gå i affärer och kanske äta ute ibland, så allt får ju inte vara stängt. Undrar också hur vädret är?
|
|
||||
|
||||
Sv: Rohdos stad på våren
I slutet på Maj kan jag tänka mig att nästan allt är öppet, men i början på April är nog inte utbudet lika stort. Många pensioner öppnar i April och stänger i Oktober, och endel har såklart öppet året runt.
Angående väderet så var jag på Naxos i sommras i början på juni, och tyckte den var som en bra svensk julidag. Alltså borde nog maj, likna en varm junidag, om inte mer... |
|
|||
|
|||
Citat:
Annars brukar det vara svensksommarvarmt (kring 20-25 grader) i luften från mars/april, men svinkallt i vattnet! I april är det jättevackert här med blommor och grönska. Senast redigerad av anoula den 2007-10-08 klockan 13:18. |
|
||||
|
||||
Precis det man inte får glömma med Rhodos - det är faktiskt en stad där det finns bofasta greker också. Lite som Visby eller Halmstad kan jag tänka mig - "inte riktigt" samma puls off season, men ingen spökstad för det..
|
|
|||
|
|||
Ja, ni har förståss rätt. Det är klart att det inte blir helt öde då det finns bofasta greker där. Kanske nog så bra att åka dit då, souvernirerna brukar ju vara de samma över allt då de kommer jag inte att sakna. Kan tillägga att det i så fall blir mitt första besök på Rhodos.
|
|
|