Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-28, 22:33
zeus zeus är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Mykonos

Citat:
Ursprungligen postat av RUJO Visa inlägg
Är lite fundersam över varför inte Mykonos har fått en egen plats i Forumet. Är det in OK att skriva om Mykonos eller??? Ön är ju ett otroligt intressant resmål, lite,lite dyrare än en del andra öar. Men man får ju en mängd intryck som som inte finns på många andra öar. Jag har nu varit med familjen på ön ett flertal gånger och i år tillsammans med "förstagångs
resernärer" till Grekland. Alla är lika förtjusta i staden och inte minst Delos som jag.
Vi lägger alltid in ett besök på Mykonos när vi är ute och båtluffar.Hela familjen älskar ön tråkigt att det är så dyrt så att vi oftast bara stannar några dagar.Tidigare när Appollo körde charter dit så kunde man ju kosta på sig en vecka.
-zeus-
Svara med citat
Gammal 2007-10-29, 06:07
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mykonos

Citat:
Ön är ju ett otroligt intressant resmål, lite,lite dyrare än en del andra öar.
Utveckla!
Jag vill gärna veta på vilket sätt Mykonos är intressant!

Lefteris
Svara med citat
Gammal 2007-10-29, 14:06
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Den här tråden är en spinoff från en tråd om forumindelningen - det är därför redan första inlägget egentligen består av ett svar.

Diskutera gärna vidare om Mykonos här.

inkfish/moderator
Svara med citat
Gammal 2007-10-30, 20:40
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Jag skulle gärna vilja dit!
Tyvärr har jag alldeles för lite tid numera för att boka, trixa och fixa på egen hand!

Hade gärna tagit en vecka till Mykonos med charter men ingen har någon resa dit.

Att det bara är för priset tror jag inte!
Jag har rest charter till Sorrento, franska och italienska rivieran. Och nu i våras till Taormina på Sicilien. Utan att ha varit på Mykonos kan jag nästan ta gift på att det är billigare än ovanstående ställen!

Mitt motto är: Ska jag en vecka på semester skiter jag i om biren kostar 7 eller 50 spänn!
Svara med citat
Gammal 2007-12-29, 18:22
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Va kul att det börja komma in synpunkter om Mykonos. Jag har alldeles nyss varat på en del enskilda frågor om Mykonos, men kan inte låta bli att upprepa lite här. Jag har nu varit på Mykonos 10ggr. De flesta med hela min familj (9pers). Vi stannar inte så länge, så där 3-5nätter. Vi njuter av att strosa i denna jetsetstad på kvällen och uppleva trängseln och nattlivet. Lika dant är det underbart att promenare omkring i stan en sen eftermiddag, då just butiker, barer osv har öppnat för kvällen och eftermiddagssolen är lagom varm.
Visst tar vi bussen till bad någon gång, Ornos, Paradis osv, men för oss är inte Mykonos badön, utan upplevelseön när det gäller turistliv. Vi har alltid bott hos Domna i de flesta av hennes alternativ och tycker inte det är så dyrt. I år bodde vi på hennes döttrars nyöppnade lyxhotel Grand Beach, men det kostade. Våra besök har nästan alltid varit i början av juni eller i september.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:19.