|
|||
|
|||
Mykonos
Citat:
-zeus- |
|
||||
|
||||
Sv: Mykonos
Citat:
Jag vill gärna veta på vilket sätt Mykonos är intressant! Lefteris |
|
||||
|
||||
Den här tråden är en spinoff från en tråd om forumindelningen - det är därför redan första inlägget egentligen består av ett svar.
Diskutera gärna vidare om Mykonos här. inkfish/moderator |
|
||||
|
||||
Jag skulle gärna vilja dit!
Tyvärr har jag alldeles för lite tid numera för att boka, trixa och fixa på egen hand! Hade gärna tagit en vecka till Mykonos med charter men ingen har någon resa dit. Att det bara är för priset tror jag inte! Jag har rest charter till Sorrento, franska och italienska rivieran. Och nu i våras till Taormina på Sicilien. Utan att ha varit på Mykonos kan jag nästan ta gift på att det är billigare än ovanstående ställen! Mitt motto är: Ska jag en vecka på semester skiter jag i om biren kostar 7 eller 50 spänn! |
|
||||
|
||||
Va kul att det börja komma in synpunkter om Mykonos. Jag har alldeles nyss varat på en del enskilda frågor om Mykonos, men kan inte låta bli att upprepa lite här. Jag har nu varit på Mykonos 10ggr. De flesta med hela min familj (9pers). Vi stannar inte så länge, så där 3-5nätter. Vi njuter av att strosa i denna jetsetstad på kvällen och uppleva trängseln och nattlivet. Lika dant är det underbart att promenare omkring i stan en sen eftermiddag, då just butiker, barer osv har öppnat för kvällen och eftermiddagssolen är lagom varm.
Visst tar vi bussen till bad någon gång, Ornos, Paradis osv, men för oss är inte Mykonos badön, utan upplevelseön när det gäller turistliv. Vi har alltid bott hos Domna i de flesta av hennes alternativ och tycker inte det är så dyrt. I år bodde vi på hennes döttrars nyöppnade lyxhotel Grand Beach, men det kostade. Våra besök har nästan alltid varit i början av juni eller i september. |
|
|