|
||||
|
||||
Direkt från Naxos
Sitter på ett café på hamnpromenaden i Naxos stad. Är nästan ensamma här.
Bilden togs för några minuter sedan. Många ställen har redan slagit igen, andra är på väg att stänga. Vädret är fantastiskt, som en bra svensk sommar. I morse åt vi frukost på balkongen iklädda shorts och t-shirts. Camilla sitter mittemot mig och läser - i linne! Kan inte vara normalt med denna värme så här sent. Hoppas att allt är bra därhemma. |
|
|||
|
|||
Sv: Direkt från Naxos
Allt är som en typisk höstdag i Stockholm,,,,regnig,marken full av gula,röda.oranga löv.Ha det så himla skönt!
|
|
||||
|
||||
oj, oj, oj är det på Naxos ni befinner er!?
Läste bloggen, ni verkar ha haft det bra på Kreta! Hur ser planen ut efter Naxos? Ha det så bra i värmen... |
|
||||
|
||||
Åååhhhh, nu längtar vi ännu mer. Det är 11 månader kvar innan vi får se Naxos. För allra första gången. Ser fint ut på bilden. Njut.
|
|
||||
|
||||
Då har Ni verkligen något att se fram emot när Ni för första gången ska besöka Naxos. Den ön har allt, precis ALLT. Gratulerar till ett fint val.
Olle |
|
||||
|
||||
Ha det så skööönt i värmen.Det är väl härligt också nu när det är lugnt.
Yngsta dottern är nere i Vounaria/Koroni/Peloponnesos och där har dom haft varmt också. Idag åkte dom och badade i havet, +28 varmt i luften.Inte helt fel. Fast det har regnat också en del,men det behövs ju. |
|
||||
|
||||
Stön! Här är mörkt som i graven nu när vintertiden kommit, lövhalka i tunnelbanan och regn och rusk!
|
|
|||
|
|||
...och jag har idag varit inomhus hela dagen. Skolforum på Älvsjömässan i Sthlm...avslutades med 90 min Ville Craaford.(? för stavningen) Mycket trevligt!
NAXOS...tänk så den ön förvånade mig ...mycket mysig och med SÅ trevliga människor mitt i högsäsongen i aug..... Är bara LITE avundsjuk Men Janne? Hur kommer ni nu att klara vintern i Sverige?? Lissi |
|
||||
|
||||
Men Janne och Camilla då, vad gör ni nu på Naxos? Ska ni tillbaka till Amorgos igen? Eller vad är planen?
Nu lär det ju inte bli varken Gavdos, Kithira eller kanske inte heller Peloponessos. Eller? Väntar med spänning på era fortsatta planer! Spar nu något till nästa resa också! |
|
|||
|
|||
..men åker ni inte till Peloponnessos kommer ni att ångra er!!
...tror Lissi |
|
||||
|
||||
Vet inte. Ska vara Aten om några veckor, det är allt vi vet.
Citat:
Citat:
Citat:
Vi ångrar inget Lissi. Peloponnessos ligger kvar. Vi är mer än nöjda med det vi upplevt. |
|
||||
|
||||
Håller med Lissi,fast här finns så oerhört mycket att se ,så kanske bäst att ta en särskild Peloponnesos resa
|
|
||||
|
||||
Håller med.
Om det går åt en månad på Kreta så kräver Peloponessos minst 3 månader. Här finns så mycket att utforska och upptäcka ! |
|
||||
|
||||
Citat:
Även Kreta kräver lång tid, en månad är ingenting. Vi känner att vi bara har nosat på Kreta. |
|
||||
|
||||
Drömde om Naxos inatt. Kan inte säga annat än att jag är väldigt avundsjuk!
Res väl! |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
|