![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Svensk-Grekiska föreningen i Lund firar 35 års-jubileum och i samband med detta ordnas det med festligheter.
Tid: Lördagen den 24 november efter kl 20.00 Plats: Folkets Park i Lund Inträde: 100 kr Mat: 70 kr + dryck Grekisk musikgrupp från Kalmar kommer att spela under kvällen + någon som spelar lyra till den pontiska musiken. Även Grekiska Riksförbundet kommer att ha sin del i evenemanget, bl a kommer en dansgrupp bestående av barn/ungdomar från Stockholm att medverka. Alla, gammal som ung, är hjärtligt välkomna hälsar Nikos från Restaurang Eros i Lund ![]() Någon som hänger med? //Zanét ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu kan jag inte minnas om det var just den festen men jag antar det, och jag va där... För det var inte gammle Babbis som sjöng som vanligt.
Jag tycker det är jätte synd att det inte finns fler som sjunger eller att det annordnas med någon artist från Grekland, här i Skåne. För Babbis e så utjtatad för oss alla... Och det känns oftast som att det inte händer något nytt, det är stammisar på alla fester... Och det är så tråkigt, inget nytt folk, men jag vet att det finns. Ingen vill gå på de grekiska festerna längre... Det annordnas mest pontiska fester, vilket inte heller är så kul för oss icke-pontier... Har lite svårt att få den där inlevelse känslan när man dansar... ha ha... |
|
|||
|
|||
![]()
Jag glömde fråga... Var det den festen när polisen kom och förbjöd försäljningen av all sprit...? Många åkte hem då....
Organisera mera!!!!!!!!!!!!!!! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De pontiska festerna tycker jag bäst om och nej, jag är inte pontia på långa vägar utan är en vanlig souidesa ![]() ![]() //Zanét ![]() |
![]() |
|
|