|
|||
|
|||
Webbtest om drinkar. Avd tidsfördriv...
Av någon märklig anledning hade jag alla rätt i denna test...:
http://www.expressen.se/1.928476 Peter |
|
||||
|
||||
Sv: Webbtest om drinkar. Avd tidsfördriv...
Åtta rätt och det beror bara på tur! Tacka vet jag ett halvt kilo av husets vita! Eller en flaska retsina!
Gunilla |
|
||||
|
||||
Jag hade bara 6 rätt.
Kanske inte så konstigt, eftersom jag sällan dricker drinkar. Tacka vet jag rött vin! Carina |
|
||||
|
||||
Jag är helt ointresserad av drinkar, vilket tydligt visade sig. 2 rätt
Kom igen med ett öltest, så skall vi se // Helén |
|
||||
|
||||
8 rätt. Ifrågasätter huruvida det är orginalrecept eller vad som legat som underlag. Sedan är det både synd och skam att blanda vissa spritsorter. Helgerån. det blir som att blanda vin med läsk eller som vissa amerikanare blandar öl med sockerdricka.
"Tänk på pocenten, Helge". Tänk även på att dessa dryckar SKALL NJUTAS MED MÅTTA, vilket blir fallet i afton. Skål/Chras |
|
||||
|
||||
Tio rätt av tolv... trots att jag är väldigt dålig på det här med drinkar... men gott är det! ´Föredrar också rött vin om det inte finns Retsina i närheten....
/Eva |
|
|||
|
|||
Citat:
Visst smakar det gott med en drink, men får jag välja blir det SOLKLART Retsina! Lisbeth K |
|
||||
|
||||
4 rätt blev det här
//Zanét |
|
||||
|
||||
7 av 12, hur gick det till? Jag dricker ju bara retsina.
(Och caipirinha trots att jag i det här testet inte kunde skilja den från mojito) |
|
|||
|
|||
Ni av 12 var vel ikke saa verst...?
Mine to favorittdrinker var der, Manhattan og Rusty Nail. Det hjalp jo litt. Men den foerste, groenne - aldri hoert om den |
|
||||
|
||||
Trodde inte mina ögon, när jag såg resultatet 11 rätt
"White Russian" kunde jag eftersom den var favvodrinken på 70-talet, om man hade råd och "Mojito" är favvodrinken i Greklandsvärmen nu, när man har råd Men för övrigt gissade jag hejvilt! Ivi |
|
||||
|
||||
Du fick 6 av 12 möjliga
Hyggligt, men det verkar som du har bättre koll på öl och alkoholfritt Barbro |
|
|||
|
|||
10 rätt här. Trots att jag bara beställer mojito.
|
|
|||
|
|||
7 rätt av 12. Sömmersketips (gammalt uttryck som användes av oss födda på stenåldern!)
|
|
||||
|
||||
9 rätt!!!?? Dricker aldrig drinkar. Det blir Mythos och raki någon gång och retsina. Jag saknade "Geting" i det här testet. Jag kommer bara i håg att det var Ginger Ale i den, de andra "sorterna" har jag glömt.
|
|
|||
|
|||
11 rätt av 12! Inte illa av en vindrickare.
Den enda "drink" jag brukar inmundiga är g & t. Ypsilon |
|
||||
|
||||
...är besviken på mina 11 av 12 möjliga, "drinkdrickare" som jag ärJag måste säga att jag tycker det är otroligt att så många här på fullaste (haha) allvar menar att Retsina är sååå gott Jag har verkligen försökt men det smakar skit varje gång och jag känner inte en enda människa IRL som tycker det är gott Här vann ju också Retsinan omröstningen om vad vi dricker i Grekland... Är det bara jag här som tycker det smakar illa???
Malin |
|
||||
|
||||
Ja alltså, de första 2000 gångerna kan det smaka lite strävt, men sen övergår det till gudarnas dryck
|
|
|||
|
|||
Jag håller helt med dig. Det smakar verkligen skit . På fullaste allvar.
|
|
||||
|
||||
Gott och gott??? Men nu är det emellertid sålunda att för ett stort antal grekvänner så smakar Retsinan just "Grekland"..... Därav en gudadryck!!!
Må så vara att det i smaken kan förnimmas en viss enveten strävhet, men man måste se till helheten. Arne "Ordf i Kourtakins vänner" |
|
|