|
|||
|
|||
Inrikesflyg till Santorini
Vi har bokat en resa till Grekland i sommar igen. Landar i Aten kl 20.15 den 23 juli och tänker därifrån ta oss vidare till Santorini. Har ni varit inne o tittat på inrikes flygbiljetter o de kostar 59 E per person. Det flyget går kl 21.25 samma kväll. Hinner vi med det, eller skall vi boka båt istället?
Hoppas att någon här på Kalimera vet om priset för båtbiljetter o om det möjligtvis brukar gå någon nattbåt som vi kan hinna med samma kväll i så fall. Vet ju att nästa års båttidtabell inte släpps förrän i vår men ändå... Kicki |
|
||||
|
||||
Sv: Inrikesflyg till Santorini
Det låter knapert med tidsdiffen mellan landning och avgång.
På Athen Airport brukar det ta minst en halvtimme innan bagaget anländer, ja detta under förutsättning att flyget är på tidtabell. Så ska ni ta er från avdelningen ankommande utrikes till avgående inrikes, och det tar sin tid i denna jättelika terminal. Har dock för mig att Olympic har ett senare plan till Santorini med avgång runt 22.00. Arne |
|
||||
|
||||
Bekräftar det Arne säger: När jag flög dit i september i år gick det nästan 40 minuter efter landning innan bagagebandet började rulla! Sedan kom ju inte väskorna på en gång för det..
|
|
|||
|
|||
Det blir nog lite tajt med tiden...ni kan ju chansa på att allt går bra. Vet bara att Aegean Air stänger sin incheckning 25 min inna flygavgång (ifall ni åker ned dem vidare till Santorini). Bagaget tar sin tid...
|
|
|