![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Aten, Thessalonikifr. 2780 sek
Boka nu - t o m 15 jan.2008Resperiod: 07.01.2008 - 15.02.2008 Priser inkl. flygskatter och serviceavgifter Tur & Retur från Stockholm och Göteborg via Wien ![]() ![]() Kontakta oss per telefon 0200-72 73 73 Mån - fre 08:00 - 19:00, Lör - Sön 08:00 - 18:00 www.austrian.com Billigt flyg från Sthlm och Gbg till Athen under Jan - Feb för de som kan och har lust att åka ner... Peter |
|
|||
|
|||
![]()
Billigt?
![]() Vi har aldrig betalt mer än MAX 2250 pp t och r med SAS eller Sterling ens mitt i högsäsong (Vi åker från Kastrup förstås, lite kortare sträcka)..I febr 2008 åker vi till Aten med Sterling för SEK 2.400kr t o r för BÅDA ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Är det inte också dyrare från Göteborg och sen dessutom till Thessaloniki. Det går nog inte riktigt att jämföra med Kastrup - Aten..
![]() Senast redigerad av Siri A den 2007-11-22 klockan 17:06. |
|
|||
|
|||
![]()
Jo, Tessaloniki är ju alltid dyrt, då lönar det sig ofta att flyga till Aten och sen ta inrikesflyg ...
Det är kanske dumt att jämföra från Köpenhamn, fast där har vi ju alltid påslaget ca 25 % för valutakursen. Ändå blir ju biljetterna billiga... Lissi - som är avundsjuk på danskarna som flyger 25% billigare ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jaha, det hade jag ingen aning om....
![]() ![]() * Oj oj oj, förlåt Lissi, nu förstår jag hur du menar.. Vet inte vad jag tänkte på... Valutakurs var det ju... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Den tiden är det inte så lätt att hitta vettiga (billiga) flyg från Sverige till Grekland. Så utifrån tidpunkten är det ett hyfsat alternativ, speciellt eftrsom det även gäller Thessaloniki. Men utbudet är väldigt begränsat under vintern. Hade det gällt sommarsäsong håller jag med om att det är hysteriskt högt pris!
Peter |
|
||||
|
||||
![]()
Är det dyrare under vintern
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Min uppfattning ær att om man bokar hyfsat tidigt så ær vintern billigare æn sommaren...helt klart! Till Aten i alla fall! Før oss i Skåne ær Tessaloniki ALLTID dyrt.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Precis så är det Lissi och så har det varit i många år. Kollade senast igår med bl a Austrian. Testade med en avgång nästa vecka och fick då fram priset 2770 DK ToR/person.
Några år har vi åkt via Aten och sedan tagit inrikesflyg/buss/tåg till Saloniki, men resorna med de två sistnämnda är långa och jäkligt tröttsamma även om priset har varit något billigare. Innan Maersk blev uppköpta av Sterling, fick man via deras nyhetsbrev info om att de skulle starta upp en flight Cph-Saloniki för drygt 800 DK/person men detta erbjudande försvann spårlöst i och med att Sterling tog över tyvärr. //Zanét ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Men skäll inte på mig! Jag försökte ju bara ge Norrlänningarna ett litet tips. ![]() ![]() Peter |
![]() |
|
|