Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-11-23, 15:45
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Bokat och klart

Jag åker till Skiathos d 11/8!! Och har dryga 262 dgr kvar.... Jag längtar... Klick i HBG Så här såg jag ut när bokningen var klar....
Svara med citat
Gammal 2007-11-23, 15:48
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Bokat och klart

Kul!!:-)
Svara med citat
Gammal 2007-11-28, 23:32
24-seven 24-seven är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Bokade idag, åker till Skiathos 9/6 (2 veckor)
Kännde mig också

Vilket hotell skall ni bo på?

Mvh

Martin
Svara med citat
Gammal 2007-11-29, 09:04
skrutt skrutt är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Hej då ligger ni "i lä",jag reser ner den 26 maj!!!Underbart...har bott på Lenio dom senaste fem åren men nu ska vi ändra oss.I år blir det Palmyra studios i stället.Jag har blivit besviken på Lenio dom senaste gångerna,det är lite väl "skruttigt",utsikten och balkongerna är gudomliga men det räcker inte.Jag har fått ersättning från Apollo varje gång jag klagat men ingenting har gjorts.Synd för Kostas har underbar mat på sin Taverna,men men vi får gå dit o äta vår lunch ändå...
Svara med citat
Gammal 2007-11-29, 13:33
Grek_bruden Grek_bruden är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Åh vad avundsjuk jag blir!

Vill också till Skiathos nästa år igen... ska försöka övertala mamma:P Har redan erbjudit mig att betala halva hennes biljett... så vi får se!
Svara med citat
Gammal 2007-11-29, 15:41
Homeross avatar
Homeros Homeros är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Funderar även jag på Skiathos. Fastnade för Poseidon.
Är det ett bra hotell, hur är dess läge ???
Svara med citat
Gammal 2007-12-02, 00:27

Vi skall också bo på Palmyra... När vi var inne på apollo i GBG och bokade, sa dom att en Lenio-stammis hade varit inne och bokat Palmyra... kanske var du "skrutt" ?

Bodde på Aria i sommras och i förhållande till detta ligger Poseidon lite närmre stan, och längre från Megali ammos stranden, med en ganska brant backe upp till hotellet.

Palmyra ligger lite längre från stan än Aria, men närmre stranden. Också med en liten backe upp till hotellet.

Vi var väldigt nöjda med Aria, men nu när vi skall åka 2 veckor ville vi hellre ha lägenhet vilket dom inte har. Vi valde nu istället mellan Poseidon och Palmyra och valet föll som sagt till sist på Palmyra.
Svara med citat
Gammal 2007-12-02, 09:36
tonetamara tonetamara är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Ja har bokat till Rethymnon, Kreta. Ibiscos garden...Jihu!!Vi åker 22 maj o stannar två veckor!! Härligt at ha något att se fram emot!! Ska faktisk gifta mej där!!! Min kille friade när vi va i kreta i augusti så då tyckte vi att de va bra att gifta oss där med..Jihu!!!
Svara med citat
Gammal 2007-12-02, 12:38

Citat:
Ursprungligen postat av tonetamara Visa inlägg
Ja har bokat till Rethymnon, Kreta. Ibiscos garden...Jihu!!Vi åker 22 maj o stannar två veckor!! Härligt at ha något att se fram emot!! Ska faktisk gifta mej där!!! Min kille friade när vi va i kreta i augusti så då tyckte vi att de va bra att gifta oss där med..Jihu!!!
Trevligt! bara att grattulera! Dock är väl denna del av forumet tänkt att uteslutande handla om Skiathos?
Svara med citat
Gammal 2007-12-03, 21:06
Grek_bruden Grek_bruden är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Nu har vi bokat Gick snabbt att övertala mamma
Åker också 11 aug! Ska bo på Palmyra...
Svara med citat
Gammal 2007-12-04, 16:51
skrutt skrutt är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Hejsan...jag du det var faktiskt jag...dom blev "mäkta" förvånade men men som sagt,jag tror Palmyra blir bättre.Jag har ju vart där nå´ra år nu så dom känner nog igen mej...Kul!!!
Citat:
Ursprungligen postat av 24-seven Visa inlägg
Vi skall också bo på Palmyra... När vi var inne på apollo i GBG och bokade, sa dom att en Lenio-stammis hade varit inne och bokat Palmyra... kanske var du "skrutt" ?

Bodde på Aria i sommras och i förhållande till detta ligger Poseidon lite närmre stan, och längre från Megali ammos stranden, med en ganska brant backe upp till hotellet.

Palmyra ligger lite längre från stan än Aria, men närmre stranden. Också med en liten backe upp till hotellet.

Vi var väldigt nöjda med Aria, men nu när vi skall åka 2 veckor ville vi hellre ha lägenhet vilket dom inte har. Vi valde nu istället mellan Poseidon och Palmyra och valet föll som sagt till sist på Palmyra.
Svara med citat
Gammal 2007-12-13, 10:03
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Då var det bokat och klart här också. Den 15 juli bär det av till Skiathos och Hotel René. Så det är bara att börja nedräkningen.
Svara med citat
Gammal 2008-01-04, 22:38
lemon lemon är inte uppkopplad

Bokat här med! Vi åker från KPH till Skiathos den 15/9 med Apollo oneway för 338 dit och 1496 tillbaka igen den 22. Helt ok priser.

Vi har tänkt bo inne i stan och ta moppe till stränderna.

Så kul det ska bli med Skiathos efter många turer i Kykladerna och bland de Joniska öarna!
/lemon
Svara med citat
Gammal 2008-01-06, 19:03
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Citat:
Ursprungligen postat av lemon Visa inlägg
Bokat här med! Vi åker från KPH till Skiathos den 15/9 med Apollo oneway för 338 dit och 1496 tillbaka igen den 22. Helt ok priser.

Vi har tänkt bo inne i stan och ta moppe till stränderna.

Så kul det ska bli med Skiathos efter många turer i Kykladerna och bland de Joniska öarna!
/lemon
Det låter riktigt bra med de priserna. Vi gör tvärt om, var på Sporaderna förra året, och åker till Joniska öarna i år.
Om ni inte väldigt gärna vill köra moppe, finns det täta bussar mellan stan och många av stränderna.
Jag är säker på att ni får det riktigt bra .

Abi
Svara med citat
Gammal 2008-01-06, 21:23
lemon lemon är inte uppkopplad

Tack för hälsningen Abi!

Blir bara lite nojig över tidpunkten för resan. Pessimisten i mig mumlar något om att det kan vara för sent på säsongen för att vara säker på fint väder...

Var på Korfu en gång i början av september och så många blixtar som vi såg då har vi inte sett därefter. Regnet forsade ner alldeles för många dar. Annars är Korfu en härlig ö, men man måste våga testa något nytt.

Lite avigt att åka till Grekland dock utan att besöka Naxos, där vi varit de tre senaste öluffarsvängarna.
Svara med citat
Gammal 2008-01-30, 13:22
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Vi har också bokat...vi åker till skiathos den 28 juli jag ska fira min 40 årsdag där...vi ska bo på Hotel René...finns det någon som har erfarenhet om detta hotel?
Svara med citat
Gammal 2008-01-30, 14:11
Sessans avatar
Sessan Sessan är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Åh, vad man blir avundsjuk på alla som redan har bokat
Själv håller jag/vi på & velar vart vi vill åka.....
Men har spanat läääänge på just Skiathos, någon som har en aning om hur vädret brukar vara där i slutet på maj? För det är då vi vill åka någonstans.
Jag vill ha sol & värme & helst nu....

/Sessan
Svara med citat
Gammal 2008-01-30, 19:30
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Sessan Visa inlägg
Men har spanat läääänge på just Skiathos, någon som har en aning om hur vädret brukar vara där i slutet på maj?
/Sessan
Väderhistorik för (bl.a.) Skiathos hittar du t.ex. på www.wunderground.com Kollade just hur det hade sett ut under sista veckan i maj förra året. Såg trevligt ut, 24-26 grader på dagarna, 20-22 på kvällarna/nätterna...skulle räcka gott för mig

Ivi
-som också har blivit nyfiken på Skiathos/Skopelos/Alonissos
Svara med citat
Gammal 2008-01-31, 17:14
tinnitus tinnitus är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Vi åker den 12 maj.. Antar att vi blir första gänget som dyker upp därnere. Det blir Jag, Frun och lilla dottern samt svärföräldrarna. Vi har bokat in oss på Palmyra och hoppas på det även om det inte finns barnpool.
Jag har sökt i forumet och på nätet men inte hittat någon recension av hotellet ännu men jag tror stenhårt på det.
Ingen som har bott där?

/U
Svara med citat
Gammal 2008-02-12, 11:45
mace mace är inte uppkopplad

Vi åker oxå den 12 maj...första resan som går....hoppas på fint väder, barnen kommer väl bada oavsett vattentemp...vi var där för 7 år sen samma tid då var det kanonväder.....
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:47.