![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, rubriken, låter den....
![]() Men ska på maskerad, behöver ha en fes ganska omgående! Var kan jag köpa en sådan? Finns det någon passande affär i trakterna utav Västerås?? Kan tänka mig att Rinkeby centrum har, de borde ha ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle tro, att Buttericks på Drottninggatan i Stockholm har fezar(?) I alla fall har de en hel del maskeradkläder. Men det hjälper väl inte dig, eftersom du nog har ca 10 mil dit.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för svar och tips! Hade inte en tanke på dem!! Ska se om min bekant kan köpa en åt mig där. Fast det är ju hemligt till maskeraden...
Vad ska man annars skylla på, när man ska be någon köpa en Fez (stavades visst med Z inte S!!!) Annars, är det någon som vet om Rinkeby centrum har eller i Västerås?? Buttericks har en för 88 kr plus frakten, men man måste beställa för mer än så... |
|
|||
|
|||
![]()
Kanskje kan du lage en selv, av papp og rød filt? Til sort dusk kan du kanskje finne en sånn gardinsnor-dusk å bruke?
Fezen har jo ganske enkel fasong, og til en maskeradefest trenger den jo ikke være 100 % perfekt? Fant en oppskrift her. Senast redigerad av Admirala den 2007-12-04 klockan 12:40. Anledning: Fant en oppskrift! |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Admirala! Antingen blir det från Buttericks, eller från Rinkeby C, om jag kommer dit. Eller så har jag en Fez syjunta någon kväll! Tack för tipset och till den bra länken....
Kanske jag ska skapa mig en marockansk/turkisk site och sy upp ett lager fezar!!! ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är fez inhandlad på Buttericks, trängdes med en och annan stockholmare och turist veckan innan jul.
![]() Ska sy ett par byxor nu, sen kan jag visa er en bild senare............. Så tack för det tipset, om Buttericks. En annan gång kanske man ska prova och sy en, Admirala! |
![]() |
|
|