![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Inte kan jag glomma Abdulla Ben Haris, den libyske affarsmannen som kom till var klinik gang pa gang med sin onda rygg. Han var upphandlare at libyska regeringen, da under kung Idris, och reste till olika lander i Europa.
Det var vanligt att libyer kom till Aten i olika arenden, det fanns till och med ett libyskt hotell dar, nanstans bortom Platia Vathys. Vi behandlade fotbollsspelare, politiker, bankirer. Alla var kladda i vasterlandska kostymer och var ytterst blyga och korrekta. Kanske de tyckte det var konstigt att bli behandlad av en kvinna, men de var alltid artiga och forsokte konversera pa franska , engelska eller grekiska. Ben Haris hade ett forslag som vi var intresserade av. Han ville att vi skulle flytta till Bengazi. Jag skulle bli Libyens forsta och enda sjukgymnast. Han skulle ordna lokal, apparater, bostad och arbete at min man. Han hade skaffat kataloger fran Siemens och jag behovde bara pricka for vad jag ville ha, det skulle han skaffa. Det fanns manga greker och italienare i Libyen da, under kung Idris tid. Bio, skolor och affarer fanns for utlanningar. Vi var faktiskt nara beslut. Da kom Khadaffi med sin revolution och slangde ut alla utlanningar. Vi horde aldrig nagot mer fran Ben Haris. Jag har ofta undrat vad som hande med honom. - Men nog stod vi i en korsvag den gangen...om inte om...hur skulle livet ha utvecklats...man kan fundera pa saken. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker det är jätte-intressant att läsa om dina möten med olika människor. Jag har jobbat med försäljning och marknadsföring under många år, och där träffar man många olika, ibland märkliga, typer...
De man ibland tror ska vara "stroppiga" och besvärliga kan vara några av de trevligaste man träffat. Och tvärtom... Det förvånar mig hur VD:ar och andra högre befattningshavare på storföretag kan uppföra sig ibland. Jag har varit med om mycket för att rädda ansiktet på vissa personer... Inte samma verksamhet som din, utan en annan sida av samma mynt... Men det är oerhört intressant, och lärorikt, att se människor bakom den yttre fasaden. Peter |
|
|||
|
|||
![]()
GOD JUL o GOTT NYTT ÅR TACK FÖR ALL FINA BERÄTTELSER
|
![]() |
|
|