![]() |
|
||||
|
||||
![]()
och julwhiskyn redan (!) öppnad. Nu ska det mysas!
God Jul och Gott Nytt År alla Kalimeror! önskar Netwolf ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och så här ser min gran ut i år.
![]() Nu ska jag strax sätta mig för att titta på grekiska nyheterna och sedan Στην υγειά μασ (Stin igia mas) som idag spelar sånger av Βασίλη Τσιτσάνη (Vassili Tsitsanis). God Jul till er alla. /Ingegerd |
|
||||
|
||||
![]()
Läste lite hastigt rubriken, kanske lite för hastigt! För jag tyckte det stod "grannen är klädd"!!!. Det hoppas jag att hon/han är också!
Lustigt man kan läsa ibland! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag och min man satt oxå uppe och tittade igår, lite historia om Vassili Tsitsanis. Hans texter innehöll mycket om att röka hasch, han spelade ofta på så kallade underground ställen. Detta var under juntan, och hans musik klassades som lite sämre. Ofta satt de på någon undangömd taverna och spelade. För övrigt har min granne här i Grekland sjungit med honom en tid. Hennes artistnamn var Alexandra, hon har berättat många historier om hur det var då. Många av hans sånger lever kvar men hans röst var väl inte den bästa. Innan det programmet tittade vi på ett annat program där Haris Alexiou sjöng 1 timme, en riktig musikkväll igår. God Jul Monica |
|
|||
|
|||
![]()
Är rätt viktigt huruvida man klär på GRANEN eller GRANNEN,tänker lite på tjugondaknut...vilket som är trevligast..God Jul!
|
![]() |
|
|