|
||||
|
||||
Världen är bra liten
Slog mig ner framför TVn nu kl 20 på 2:an och skulle se programmet "Alla mår bra" om Jordbrobarnen och helt plötsligt hamnar jag mitt i vår grekiska by. En av Jordbrobarnen, grekinna, flyttade från Jordbro ner till Grekland och hon bor i byn, är alltså inte helt okänd för mig
Det visades filmsnuttar från både Vrasná och Nea Apollonia och även en frekvens när hon som tonåring promenerade i byn - gissa om jag kände igen mig Programmet fortsätter nu efter nyheterna. //Zanét Senast redigerad av Zanét den 2007-12-30 klockan 21:21. |
|
||||
|
||||
Sv: Världen är bra liten
Slog mig ner framför TVn nu kl 20 på 2:an och skulle se programmet "Alla mår bra" om Jordbrobarnen och helt plötsligt hamnar jag mitt i vår grekiska by.
Det visades filmsnuttar från både Vrasná och Nea Apollonia Så synd att jag inte fick se det. Jag kom in i programmet efter nyheterna. Jag skulle gärna velat se din by Nea Apollonia som du berättat om. Jag kommer inte ihåg att jag åkt söder om Limni Volvi, det var nog Egnatia jag åkte på. Däremot minns jag att Mikri Volvi var mycket större än Megali Volvi. Sjön är också så vacker. Nu är det bara 112 dagar, 13 timmar, 54 minuter, 26 sekunder...tills jag åker till Thessaloniki/Mouries/Rodona för att fira påsk och blir där 1 månad. /Ingegerd |
|
||||
|
||||
Jar rusade till TV:n efter nyheterna också. Tyvärr vad det inte mer om din by eller tjejen därifrån Men det var flera andra människoöden man fick se. Bra program.
Riitta |
|
||||
|
||||
Men så kul för dig Zanét! Synd att jag inte visste det innan, då hade ett mycket bra program blivit ännu bättre. Jag satt som fastklistrad framför teven, otroligt bra. Vilka människoöden!
|
|
||||
|
||||
Jag satte på tv just när inslaget om denna tjej började, sen hörde jag de nämna Nea Apollonia, och då slog det mig att det måste vara din by Zanet. Sen kunde jag inte sluta titta, jag själv som är född 1968 kände igen mig i mycket, det var ett bra program och se tillbaka samt hur det har gått för de flesta i denna klass från Jordbro.
Camilla |
|
||||
|
||||
Det var ett superprogram och jag blev ju förståss paff när jag såg vem de intervjuade i Grekland
Visserligen är det inget konstigt med svenskar i byn - Ett 20-tal familjer flyttade från byn till Sverige och idag har en del flyttat tillbaka permanent eller för att ha sin semester där. Däremot känns det riktigt konstigt att i svensk TV få se och höra om ett människoöde som började i ett klassrum i Jordbro och som fortsätter i en liten by i norra Grekland //Zanét Senast redigerad av Zanét den 2007-12-31 klockan 13:48. Anledning: inget, kom av mig... |
|
|||
|
|||
Repris i svt 24 i morgon 1/1 kl. 19.30. Måste ju titta
/Cecilia |
|
|