|
|||
|
|||
Udda fråga (tidsfördrivsfråga) :-)
Vilken ö är bäst om man gillar köra runt med jeep på smala (oasfalterade) bergsvägar? :-)
Har testat på det på Thassos o Karpathos. Tyvärr börjar många vägar vara asfalterade på Karpathos Thassos lyckades vi hitta en riktigt (o?)trevlig väg när vi tog en alternativ väg ut från Kastro, samt när vi var upp till ett avlägset kloster bortom mikros prinos. |
|
||||
|
||||
Sv: Udda fråga (tidsfördrivsfråga) :-)
Citat:
Lefteris |
|
||||
|
||||
Jag kan tipsa om Kefalonia.
Ungefär mitt på ön finns det en riktig ko-stig som är körbar upp till toppen på Mount Enos, 1628 meter över havet. (Följ skylt) Här uppe är det en otrolig utsikt, man ser ut över Ithaka, Lefkas, Zakynthos samt till Peloponnessos. -Men det krävs 4-hjulsdrift och en bra chaufför för att ta sig upp !!! /Homeros |
|
||||
|
||||
Citat:
När vi var på Kreta i höstas körde vi på många galna grusvägar. Värst var vägen till Balos. Den skulle du gilla! Senast redigerad av Kalimera den 2008-01-03 klockan 14:29. |
|
||||
|
||||
Hej!
Kreta vågar jag lova kommer att uppfylla alla dina förväntningar, då vi själva åkt ca 400 mil på ön och det är helt fantastiskt spännande ibland Det är en stor ö med mycket vägar och olika omgivningar så man tröttnar inte så fort och om det inte är tillräckligt spännande i en Jeep, så kan man ju alltid välja en vanlig personbil Ps;Se till att ha gott om tid innan du ger dig iväg Mvh! |
|
|