|
|||
|
|||
Aten-Ioannia-Nafplion - Volos
Hej,
jag planera 1 vecka (ca) bilresa i Grekland. April / Maj Jag landar i Aten Jag skall till Ioannina (måste), Nafplion, Volos om jag hinnner. Volos kan jag ta vid en annnan trip. Har någon några recommendationer ang rutt & boende etc... /Nico |
|
|||
|
|||
Sv: Aten-Ioannia-Nafplion - Volos
En uke er jo ikke så mye, men jeg har kjørt til alle disse stedene selv, så jeg kjenner områdene godt.
Siden du ikke vet om du har tid til Volos, må du jo nesten legge reiseruten opp slik: Athen - Nafplio - Ioannina - Volos - Athen. Raskeste reiserute finner du på viamichelin. Hvis du vil se ting underveis, kommer det jo også an på om du skal ha overnattinger eller ei. Det går an å kjøre fra Nafplio til Ioannina på en dag, om du krysser Korinth-gulfen med broen Rio - Andirio. Kystveien langs Korinth-gulfen er den greieste, det er mye å se i fjellene på Peloponnes, men det tar mye tid på de små, svingete veiene. Vil du ha en overnatting mellom Nafplio og Ioannina kan Messolongi anbefales. Byen har masse interessant historie, ligger særeget og vakkert til, har gode bademuligheter og masse god ål å spise - om du liker det. Ioannina - Volos (Athen). Her passerer du perler som Meteora (klostrene på de høye fjellklippene) og Metsovo (nydelig fjellby), og jeg hadde definitivt lagt inn god tid her. Meteora krever minst en dag, så ha gjerne en overnatting der (i Kalambaka eller Kastraki). Volos er en by jeg liker meg godt i. Den har ikke severdigheter å snakke om, og ikke er den særlig skjønn, men det er en veldig hyggelig by å være i, med sine gågater og koselige spise- og drikkesteder. Pilion, den grønne halvøya utenfor blir det vel ikke tid til. Jeg kan selvsagt anbefale overnatting i Nafplio, men si mer hva du er ute etter/pris. |
|
|