![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag behöver lite hjälp/tips.
Funderar på att åka till Grekland i slutet på Maj, men vet inte vart vi ska åka. Har varit på Kreta, Rhodos, Zakynthos, så dit vill vi inte åka igen. Är ute efter sol, bad, mysiga restauranger. Vill helst inte åka till nån ö dit man måste ta sig med båt. Vädret då? När vi var på Rhodos i maj för något år sedan, så var det kanonväder. Så man hoppas ju på det även denna gång. Så är det någon som kan hjälpa/tipsa om något trevligt ställe, så vore det jätte snällt. Sessan ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hva med Skiathos..?
![]() Ia |
|
||||
|
||||
![]()
Ja jag har kollat lite på Skiathos, verkar vara jätte fint där? Vet du hur vädret är där i slutet på maj?
Har tittat lite på Karpathos också, det är verkligen svårt att vet vart man vill åka, det verkar ju vara så fint överallt. Sessan |
|
||||
|
||||
![]()
Skulle tro at været er like fint på Skiathos som på de andre øyene. Sjekk med de ulike reiseselskapene sine sider og sammenlign værprognosene...
På Karpathos kan det blåse en del, noe det ikke gjør på Skiathos. Personlig liker jeg kanskje Skiathos bedere enn Karpathos. Ja kanskje bortsett fra Lefkos hvor jeg har hatt en av mine beste ferier..., men der bor du øde, ingen mulighet for en snartur inn til byen en kveld... Men stille og rolig og herlige strender..., total avkobling og tidlig kvelden.. ![]() Begge øyene har forøvrig fine strender. Vil man bo nære fine strender på Skiathos så har man alikevel muligheten til å komme seg smidigt frem til byen med buss om kveldene om man vil det. Noe som ikke er like enkelt på Karpathos. I og for seg enkelt nok men er avhengig av taxi som fordyrer ferien... Ia Senast redigerad av Ia den 2008-01-23 klockan 12:36. |
|
|||
|
|||
![]()
Skulle jag välja mellan Lefkas och Skiathos i maj månad så skulle jag nog välja Skiathos. Hur det är i SLUTET av maj vet jag inte men tidigt i maj är sannolikheten för regn större på Lefkas.
Annars är ju Kreta längre söderut ett säkrare kort och Kreta är ju så stort så man kan ju välja en helt annan del än de man varit på tidigare....fast ni kanske varit många gånger där förut förstås... Lycka till med planeringen. Det finns ju en hel del öar med direktflyg om man vill slippa båtresa.... Lissi Senast redigerad av Lissi den 2008-01-23 klockan 18:44. Anledning: Ändring |
|
||||
|
||||
![]() ![]() jeg mente at det var i Lefkos på Karpathos jeg hadde det aldeles deilig.. ![]() Jeg var supersliten og trenkte total avkopling og hvile og det fikk jeg der da ingen ting skjedde etter kl. 23 så det var bare å gå og legge seg.. og på dagtid kunne jeg/vi ligge på deilige strender uten mye skrik og skrål fra folk som lå "åppå" deg og uten masing fra unger om shoping, da det ikke var noen butikker der å shoppe i ![]() Skopelos tror jeg også skulle kunne passe om dere vil til et litt mer fredfullt sted, dog ikke øde ![]() Lefkas har jeg ikke vært på... Ia Senast redigerad av Ia den 2008-01-23 klockan 18:52. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Fast Lefkas kan man ju åka till utan båt så helt fel blev det ju inte ändå och det är en vacker ö! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Åh ja, Skopelos er mit stikord. Der er ro og fred, dejlig natur og en meget charmerende by. Dog kan vejret drille. Jeg har oplevet både regn - dog regner det kun en del af dagen, og så er det færdigt - og fuld sol og rigtigt varmt. Men Skopelos er fantastisk...
Hilsen Mette |
|
||||
|
||||
![]()
Oj oj oj, vad det här är svårt. Så många öar & ställen att välja mellan....
Jag vet ju inte vilka öar som har direktflyg heller. Det är roligt att planera en resa, men samtidigt svårt när man inte vet vart man vill... :-) Tack för hjälpen.. Sessan |
|
||||
|
||||
![]()
Slutet på maj och början på juni regnar det mycket på Skiathos.Ialla fall när jag har vart där.Öar som ligger i södra grekland är bättre att åka till just den tiden.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja da står du vel igjen med Samos, Karpathos, Santorini og Kos om du vil lenger syd , ikke vil ta båt og ikke vil til de stedene du har vært før...
Så leser du litt om akkurat de øyene så klarer du sikkert å bestemme deg ![]() Dette er vel 4 ganske forskjellige øyer... med hver sin charm ![]() Ia |
![]() |
|
|