|
||||
|
||||
Undrar över ett hotell?
Jag undrar om det är någon här som har bott på hotell Parasol på Karpathos? Har precis bokat en resa dit .
På bild såg det väldigt fint och trevligt ut. Hur var det isåfall och bo där? Någon som vet? |
|
|||
|
|||
Sv: Undrar över ett hotell?
Hei Retzina.
Vi bodde på Parasol i juli 2005.Leiligheten vi fikk (1roms)var stor,rein og fin og med fin havutsikt,men det var også mange rom med små balkonger med utsikt mot bassenget og hagen.Bassengområdet var fint og med god plass,lite folk som benyttet det da vi var der.Vi betalte for A/C,da det var veldig varmt i juli.Kort veg til stranden,flott på land,men anbefaler badesko,for uti var det bare sleipe steiner..Taverna på stranden.Vi trivdes godt og kunne godt bodd der igjen,men Apollo har ikke fly fra Bergen lenger.Håper dette var til litt hjelp. God tur. Anne |
|
||||
|
||||
Jag har inte bott på Parasol, men funderade på att göra det i höstas.
Valde ett annat hotell (inte bra), men såg hotel Parasol under promenad i Pigadia. Jag tycker att Parasol hade ett bra läge och skulle mycket väl kunna tänka mig att bo där. Vet dock inte hur det såg ut i övrigt. |
|
||||
|
||||
Träffade några människor i september på Karpathos,som bodde där och var väldigt nöjda
Riitta |
|
|||
|
|||
Parasol verkar vara ett fräscht&prydligt hotell.Har varit inne i baren och det man ser, polen, pergolan,etc ser finfint ut. Bokhylla har dom också.....
Om jag inte missminner mej så höll dom dessutom på att renovera när jag var där i sep/okt 07. |
|
||||
|
||||
Jag bodde på Parasol en vecka i slutet av augusti och det funkade bra. Jag gillade främst läget: nära centrum och ändå lite utanför. Jag bodde på andra våningen med havsutsikt, men tredje våningen skulle nog varit än bättre med tanke på utsikt och ljudnivå (det är en hel del åkande på vägen utanför nattetid; många som åker upp till ngn. klubb i Aperi).
Poolen var mindre än jag trodde, men det spelade mig mindre roll eftersom jag aldrig använde den (havet är ju tvärs över gatan). Restaurangen provade jag inte heller, men jag har hört att maten ska vara bra där. Ingen avgift för säkerhetsbox och dessutom finns en dator att använda (gratis) i receptionen; utmärkt för de av oss som måste kolla jobbmail. Hjälpsam personal var det också; det märkte jag när jag låst mig ute med nyckeln sittande fast i låset på insidan och de fick klättra upp på en stege (ställd på ett vingligt bord) till min balkong... |
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh Janérik |
|
|