|
|||
|
|||
Boende i hamnen i Lefkos
Nu kommer den på, Lefkoslusten mildvintern gör att suget kommer tillbaka. Jag undrar nu rätt och slätt om någon kan hjälpa mig med recension och om möjligt kontaktuppgifter för att bo nere i hamnen i Lefkos. Jag tror att det är det flera olika familjer som har rum i de olika husen. mest intressant är naturligtvis husen där uppe med utsikt nordväst (solnedgång). Snälla ni proffs som vet allt om ön posta något. Hälsningar, Dan |
|
||||
|
||||
Sv: Boende i hamnen i Lefkos
Vi har bott på precis det rummet dit pilen längst till vänster i din bild pekar. Det var 1996.
Rummet var mycket enkelt och jag minns att vi sov dåligt de två nätterna vi bodde just där. Om det var sängarna eller blåsten som störde oss är jag mer osäker på. Men läget var ju urmysigt! Rummet fick vi genom någon vi pratade med i kiosken, som i alla fall då fanns precis där bussen stannar (finns väl fortfarande kvar skulle jag tro, kiosken alltså). Rummen till höger i din bild var inte byggda då, så jag är rädd att detta inte är till mycket hjälp. |
|
||||
|
||||
Hej Dan.
Även jag och min hustru har bott längst ut på piren (vänstra pilen). Trevligt och enkelt och en jättetrevlig värdfamilj som har den lilla fiskrestaurangen längst ut. Bra folk. Badrum en trappa ner, men helt fräscht. Rekommenderas. /Dan S/ |
|
|||
|
|||
Dan...tjena.. ...är det en skäggig fiskare som heter Michailis och som har diverse instrument ståandes i hörnen?? Tillsammans med en tysk kvinna ??
|
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
|||
|
|||
Du e allt en riktig spjuver du, Karin...
|
|
|