Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-02, 15:29
KarinL KarinL är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Vill till Kreta

Hej!
Nu sätter ångesten till. I år har jag lovat min familj att de får bestämma resmål. Vad blir det då? Jo, förmodligen Kroatien. tror säkert att det är underbart också, men jag LÄNGTAR ju tillbaka till Platanias på Kreta. Ön som har nåt för alla. Underbara människor som man lärt känna. Vill man ha lugn o ro, helt ok, vill man ha hålligång, helt ok.
Tja, deppar en stund men tröstar mig med att Kreta finns ju kvar, förhoppningsvis hur länge som helst.För tillbaka dit ska jag bara igen.

Ha det bra alla Greklandsälskare/Karin
Svara med citat
Gammal 2008-02-02, 18:10
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vill till Kreta

Du får försöka manipulera din familj så att dom TROR att det är dom som bestämmer!
Gunilla (75 dagar kvar)
Svara med citat
Gammal 2008-02-02, 18:43
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Jag vill också till Kreta, är sjuk av längtan. Mitt problem är att vi ska renovera vårt kök och att pengarna inte räcker till både det och resa. Suttit och kollat på resor i alla fall, för man vet ju aldrig, det kanske kommer oväntade pengar och då bokar jag snabbt en resa Är sugen på Chaniakusten, men vet inte riktigt vart, finns så mkt att välja på!

/Ulrika
Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 08:27
Meidell Meidell är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Skjønner godt at du lengter tilbake dit.. Var akkurat inne på webcamera på nettsiden til Mitsos og det er noen fantastisk flotte morgenbilder fra stranden..
Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 11:31
aake aake är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

KRETA---bara etthundraelva dagar kvar innan planet lyfter!!!!!!!

aake
Svara med citat
Gammal 2008-03-13, 16:01
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

HEJ! Var på Kreta åker ni till ?
Har själv 170 dagar kvar. Åh va jag längtar tillbaka till Kato Stalos.
Birgitta 63
Svara med citat
Gammal 2008-03-13, 21:44
HenricGs avatar
HenricG HenricG är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Citat:
Ursprungligen postat av ulrikas Visa inlägg
Jag vill också till Kreta, är sjuk av längtan. Mitt problem är att vi ska renovera vårt kök och att pengarna inte räcker till både det och resa. Suttit och kollat på resor i alla fall, för man vet ju aldrig, det kanske kommer oväntade pengar och då bokar jag snabbt en resa Är sugen på Chaniakusten, men vet inte riktigt vart, finns så mkt att välja på!

/Ulrika
I know the feeling!
Skulle egentligen inte åkt i fjol, men med den bedrövliga sommaren fick jag ju till en ursäkt för att få åka :-)
I år ska vi då byta panel på huset, så där går väl både vad pengar och tid som eventuellt fanns över.

Men...känner jag mig själv rätt håller jag dörren öppen för en sista-minuten-bokning framåt slutet av september/början av oktober. Ibland ångrar jag nästan att jag överhuvudtaget åkte dit från början, då hade jag ju sluppit saknaden...

//Henric
Svara med citat
Gammal 2008-03-14, 10:02
Stinabs avatar
Stinab Stinab är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Vem vill inte till Kreta!? Jag längtar också jättemycket...
Vi har inga planer heller på att åka till Grekland i år. Renovering hemma, en 4-dagars tripp till Prag ligger på schemat. Inte illa men det "river och sliter" i grektarmen! TACK FÖR ETT TREVLIGT RESEBREV Ole och Pernilla. Härlig läsning!

Stinab
Svara med citat
Gammal 2008-03-23, 12:18
dahlqvist dahlqvist är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Citat:
Ursprungligen postat av KarinL Visa inlägg
Hej!
Nu sätter ångesten till. I år har jag lovat min familj att de får bestämma resmål. Vad blir det då? Jo, förmodligen Kroatien. tror säkert att det är underbart också, men jag LÄNGTAR ju tillbaka till Platanias på Kreta. Ön som har nåt för alla. Underbara människor som man lärt känna. Vill man ha lugn o ro, helt ok, vill man ha hålligång, helt ok.
Tja, deppar en stund men tröstar mig med att Kreta finns ju kvar, förhoppningsvis hur länge som helst.För tillbaka dit ska jag bara igen.

Ha det bra alla Greklandsälskare/Karin
Hej.. Vi brukar åka till Agia Marina varje år men förra året så bröt vi
trenden och åkte till Djerba i Tunisien och det ångrade vi så mycket
att vi bokade Kreta direkt när vi kom hem..
En vecka i Palechora o en i Agia marina..Reser 6 sept.
Svara med citat
Gammal 2008-03-23, 14:45

Hejsan!
Det blev Kroatien i år, den 14/6 och jag måste erkänna att det inte känns riktigt bra. Försöker tänka positivt att det ska vara jättefint o bra även där. Men tankarna fladdrar iväg till härliga Kreta. Ska försöka jobba extra lite i sommar så kanske, kanske, jag o mina två tjejer kan sticka iväg i augusti eller september. Det är så synd att det är så himla dyrt att resa annars hade man ju inte tvekat att sticka iväg. Det är ju inte bara resan som kostar utan det är ju dyrt att vara där med vilket verkligen märks på russelkassa. Ja ja längtar till att ljuset ska komma tillbaka även i sverige. Det behöver alla nu efter en urtrist vinter utan snö.
Ha det gott alla Greklandsälskare o övriga med./Karin
Svara med citat
Gammal 2008-03-23, 19:04
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av KarinL Visa inlägg
Hejsan!
Det blev Kroatien i år, den 14/6 och jag måste erkänna att det inte känns riktigt bra...
Kunde ju ha varit värrre, Novosibisk eller nåt.... Se det postivt.

/NW
Svara med citat
Gammal 2008-03-23, 22:10
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Vi åker till Paleochora 13/9, vilken av veckorna är ni i Paleochora, Dahlqvist?
Svara med citat
Gammal 2008-03-24, 15:44

Hejsan!
Ja det kunde verkligen varit värre och jag tror att det blir kanon med Kroatien också. Känner mig som en bortskämd barnunge som inte är helt nöjd med resmålet. Jag är jättetacksam att man har möjlighet att resa. Sen är det ju inte bara jag som bestämmer i familjen och nu ville de andra pröva nåt nytt o det får man acceptera. Men Kreta ligger mig väldigt varmt om hjärtat, man vet att man får en skön semester. Jag jobbar på att se positiva bilder på vår kommande semester.

/Karin
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:15.