|
||||
|
||||
Nu kommer nästa problem :) Jag är FLYGRÄDD! ;)?
Men jag kan ju inte låta det diktera mitt liv, men jag har nästan ångest i kroppen redan. Var med om en jobbig flygning en gång, kanske därför? Och jag undrar om ens en terapeut skulle rå bot på min oro, för dom kan ju hur som helst aldrig lova att man inte kraschar eller råkar ut för en kapning.
|
|
||||
|
||||
Sv: Nu kommer nästa problem :) Jag är FLYGRÄDD! ;)?
Kanske läge för tåg??
Arne |
|
||||
|
||||
ända till Aten?
Det blir långt det, fast det går kanske? Fast nu är flyget redan bokat och betalt... |
|
||||
|
||||
Går ganske greit med tog til Athen..., men som du sa nå er det forsent.., og det er kanskje like bra så kanskje du får kurert angsten din for det går naturligvis bra!
|
|
||||
|
||||
Klart att du ska flyga ändå. Jag är väldigt flygrädd, eller VAR väldigt rädd. Det har dock blivit bättre. Har skrivit en del om det tidigare här på Kalimera, sök gärna efter gamla trådar om flygrädsla. Där finns en del tips!
Lycka till!! |
|
|||
|
|||
Flygning med de moderna högteknologiska trafikflygplan vi har av idag är ett mycket säkert sätt att resa. Men visst kan många uppleva obehag och rädsla av en del moment under flygningen. Jag är själv mycket intresserad av flygning och anser mig förstå vad som händer i och runt omkring ett flygplan men har ändå en normal respekt för den tid en flygresa tar.
http://www.lfv.se/templates/LFV_AirFear____1057.aspx Här kan man ta sig vidare med att bearbeta sina känslor. Det finns massor av matnyttig information, mängder av infallsvinklar för de som behöver känna sig säkra(-re). Dessutom har antagligen varje seriöst flygbolag egen information i någon form i ämnet. Sök upp respektive flygbolags egen sida och läs eller ta kontakt med och ställ krav på information och hjälp inför resan. Hasse |
|
||||
|
||||
det kan väl vara värt att kika på alla tips om flygrädsla. men jag tycker det är ju bra att "börja prova" en sån kort sträcka till athen än att åka en 12-14 timmars flygning..........
|
|
|||
|
|||
Har någon här på Kalimera erfarenhet av att ha gått en kurs mot flygrädsla? Funkar det?
Jag vet inte om det går att jämföra men själv kände jag ett rätt stort obehag/rädsla för sprutor tills den dag min son fick diabetes. Vi fick gå utbildning på sjukhuset i några timmar och vips var all den rädslan borta. Inte ett dugg obehag av blodprov, vaccineringar eller bedövning hos tandläkaren sen den dagen. Jag jobbar själv i flygbranchen och vet att säkerhet inte bara är något det snackas om. Samtliga som jobbar med flyg har verkligen det som prio 1. Det är faktiskt det som är skulden till de allra flesta förseningar man som passagerare blir så irriterad över. Jonas |
|
|||
|
|||
Inga problem, jag gick på KBT via min egen vårdcentral innan vi skulle resa till Paris i våras. 2 gånger tog det sen kunde jag flyga utan annat än obehag och på köpet så klarar jag även hissar, höjder och gallertrappor. Det är inte det att jag gör sånt med glädje, men det går utan alltför stort obehag.
|
|
|