|
||||
|
||||
Vilket skämt...
...eller vad ska man säga om kvällens delfinal i melodifestivalen En jättebaby till final. Dags att sparka Björkman nu? Pinsamt att svenska folket röstar som de gör...
|
|
|||
|
|||
Sv: Vilket skämt...
Jag är helt enig med dig nilam.
Hoppas verkligen att de tre andra blir bättre //Ingela som ska titta på delfinalen i Linköping |
|
||||
|
||||
Citat:
Nog är det så, nog...! Det var det värsta jag har hört! Christer Sjögren - har han ingen självkritik alls?! Jaja, kanske trampar jag nån på tårna, jag ber om ursäkt för det, men - Christer Sjögren! Det fanns i alla fall nio bättre låtar att välja mellan... Jag har full förståelse för att journalisterna skrattade under genrepet! Undrar hur fortsättningen ska bli? Eva |
|
|||
|
|||
Jag vill minnas att många på forumet (inkl jag) tyckte att första deltävlingen förra året också var kass. Kanske är det så att vi har väldigt höga förväntningar varje år det drar igång.
Christer Sjögren är en oerhört duktig och omtyckt sångare så det var ingen överraskning att han gick vidare. Alla fyra blev vad jag trodde före tävlingen utan att ens ha hört deras låtar! Lika förutsägbart är det väl inför nästa tävling, för det finns väl ingen som inte tror att Carola&Andreas tar sig till Globen!(?) Ingen av gårdagens låtar finns kvar i mitt huvud idag. |
|
||||
|
||||
Citat:
/Eva |
|
||||
|
||||
Håller med om att det var klart sämsta låten, man vet inte om man ska skratta eller gråta...
Å, andra sidan, så är det dylika bidrag som har störst chans i Joråvisjonfinalen! Titta bara på pellejönsarna från Ukraina förra året... /Netwolf |
|
||||
|
||||
Ja, det är väl bara att inse att jag inte har samma musiksmak som majoriteten i Sverige
// Helèn |
|
|||
|
|||
Efter E-type & Pudelrockarna tänkte jag att det kan bara bli bättre...phaaa...när alla bidrag var framförda orkade jag inte ens fortsätta titta ....undrar om Sjögren ( även om han är duktig i vanliga fall ) blev framröstad för att han var pinsam ?!? Eller var de de viftande damerna i bakgrunden som tog poängen ?
Björn Skifs kunde varit med igår som pausmusik med sin gamla sång: det blir alltid värre framåt natten.... Vill absolut inte trampa ngn på tårna som faktiskt tyckte att gårdagens kandidater var bra, vi har alla olika tycke o smak, tack o lov T.C Maggan |
|
|||
|
|||
Sjögrens sång lät som en Tysk march,gräsligt!
|
|
|||
|
|||
Det var min första tanke att DEN låten "I love Europe"är bara skriven i ett syfte: Att få en storsäljare i Tyskland!!
Men det spelar i o f s ingen roll vilken låt som vinner totalt, det är en låt från öst som tar hem segern! Lissi - som inte ens bryr sig vilken låt som vinner |
|
|||
|
|||
Är det någon mer än jag som tycker Sanna Nilsens låt är väldigt lik Anna Vissis "Everything" från 2006?
|
|
|||
|
|||
Precis! Det var vad jag också tyckte. Fast Anna Vissi var bättre, en av mina favoriter.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Jag tycker att det var rätt låt som gick vidare, även tvillingkillarna var bra tycker jag. Carola skrek lite väl mycket, men deras låt var ganska bra. Monica |
|
|||
|
|||
Det var någon som sa om Carola "måste hos sjunga som ett barn"...
Jag tycker hon ska lägga av och starta en frikyrka eller nåt! |
|
||||
|
||||
Jag tyckte Sannas låt var lik någon annan som jag inte kan komma på vad den heter...och inte bara lik jag tyckte den var identisk...men båda låtarna är ju bra så är det ingen som protesterar så...
Malin |
|
|||
|
|||
Eller medan hon fortfarande är aktiv som sångerska, lägga av med att anse sig som självskriven att gå vidare automatiskt. Hon blev tydligen "väldigt upprörd" över att bara få en andra chans. Hasse |
|
|||
|
|||
Tuttinuttan då...
|
|
|||
|
|||
Det var en dåligt genomförd duett, ingen feeling mellan Carola och Andreas tyvärr. Jag trodde de hade försökt rätta till det sedan deras första framträdande på Idrottsgalan. Något de måste jobba på till Andra chansen om de skall till Globen. Nu vet jag ju inte hur "lätt" deras motstånd blir där.
Rongedals var suvuräna rakt igenom! Det ryckte i kroppen från första tonerna när de entra scenen. |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
Citat:
Vad jag förstår av denna länk, har hon många beundrare där ? http://www.youtube.com/watch?v=-o5UsBJ1V4o / Tom |
|
|