Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-13, 15:36
Conny Conny är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Hjälp att välja hotell !!

Hej !

Vi är två vuxna som tänkte åka till Platanias september. Nu står det mellan fyra hotell Villa Platanias, Platanias Mare, Porto Platanias Beach Resort och Blue Dome. Priserna varierar lite förstås... Men skriv och berätta om ni bott på något av hotellen. Mvh Conny o Eva
Svara med citat
Gammal 2008-02-13, 16:26
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hjälp att välja hotell !!

Just de hotellen har jag inte bott på och skulle väl därför inte svara, men jag vill bara tipsa om ett annat jättemysigt hotel vid stranden centralt i Platanias där vi stortrivts 2 ggr...Det heter Melina Suites. Kan rekommenderas!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2008-02-14, 08:21
Obos avatar
Obo Obo är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Indigo Mare ligger trevligt och såg fräscht ut...

Obo
Svara med citat
Gammal 2008-02-14, 18:49
Hortlax Hortlax är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Conny Visa inlägg
Hej !

Vi är två vuxna som tänkte åka till Platanias september. Nu står det mellan fyra hotell Villa Platanias, Platanias Mare, Porto Platanias Beach Resort och Blue Dome. Priserna varierar lite förstås... Men skriv och berätta om ni bott på något av hotellen. Mvh Conny o Eva
Vi har bott på Porto Platanias Beach Resort ett par år sedan, i lägenheterna, och var väldigt besvikna.
Hotell delen verkar fint, men lite för stelt och uppstyltat för oss, bl.a. skulle man byta om till middagen.
Lägenheterna ligger i gamla hotell Kronos, med små mörka rum. Vårt var inpyrt av rök. Utsikten var mot en stenmur.
Ett annan familj som var där på semester, 5 personer, hade så små balkonger (två stycken) att dom fick sitta där en och en och äta frukost.
Poolen var helt OK.
Det finns trevligare alternativ

Mvh
Bernt
Svara med citat
Gammal 2008-02-14, 20:13
KarinL KarinL är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Jag o min familj har varit många gånger i Platanias. Skulle helt klart säga Blue Dome eller Indigo Mare. Två alternativ som är helt kanon. Lite dyrt kan man j säga att det är där men men....Vill man ha fräsch pool, stranden intill, trevlig personal, fina lägenheter, nära till allt mm, mm så är som sagt mitt val, de två. Hoppas ni kan välja, själv suckar jag iår, för min familj vill åka till Kroatien...o jag har noll att säga till om, men Kreta o Platanias finns ju kvar o alla underbra människor där.
Ha det gott/Karin
Svara med citat
Gammal 2008-02-14, 21:27
Conny Conny är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av KarinL Visa inlägg
Jag o min familj har varit många gånger i Platanias. Skulle helt klart säga Blue Dome eller Indigo Mare. Två alternativ som är helt kanon. Lite dyrt kan man j säga att det är där men men....Vill man ha fräsch pool, stranden intill, trevlig personal, fina lägenheter, nära till allt mm, mm så är som sagt mitt val, de två. Hoppas ni kan välja, själv suckar jag iår, för min familj vill åka till Kroatien...o jag har noll att säga till om, men Kreta o Platanias finns ju kvar o alla underbra människor där.
Ha det gott/Karin
Tack för svaren alla !

Vi har varit i Platanias en gång tidigare 2005. och bodde på Castle Suites, vilket var ganska bra men nu vill vi bo nära stranden och Blue Dome och Indigo Mare verkar bra, ska kika lite mer på dom alternativen. Kom gärna med fler förslag till oss. Men det ska ligga vid stranden !

MVH Conny o Eva.
Svara med citat
Gammal 2008-02-14, 22:24
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Hej!
Jag har bott på Blue Dome 2 grr Verkligen ett kanonhotell. Rent snyggt, jättefina lägenheter! Ligger vid stranden nära till centrum i Platanias.
Ohhh vad jag längtar dit nu.
Kalinichta på er.
Svara med citat
Gammal 2008-02-21, 22:33
anic anic är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Vi har bott på Blue Dome, och längtar alltid tillbaks dit... Snyggt och fräscht, trevlig personal, nära stranden, fin o lagom stor pool, god mat, bra service, nära restauranger och folkliv men ändå lugnt o avskilt. Toppen m.a.o.! Kan verkligen rekommendera det!
Svara med citat
Gammal 2008-02-22, 18:16
plingen plingen är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Hej!
Vi bodde på Caldera Bay 2006 o trivdes kanon! Snyggt o frächt, hårda sängar dock!!(men det är det nog lite varstans). Tror att det ligger precis granne med Blue Dome. Två pooler att välja på när vågorna gick höga i havet. Vi har bokat Castle Suites till första veckan i spetember så vi kanske ses!

Hälsningar från Tina
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:07.