![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Till nästa Greklandsresa, skulle vi vilja se några nya öar. Någon som har förslag på en rutt eller någon enstaka ö? Kan vara borta mellan 10-ca 20 dagar.
Vi vill mest sola, bada, slappa, äta gott. Gå och titta lite.. ev göra någon liten vandring till något eller till något fint bad. Vi är 40-årig "moder" med dotter på 17 år.. vi har varit på Samos, Koufinissi, Sifnos, Milos, Paros, Antiparos, Naxos, Amorgos och Ios. Småöarna? De här öarna Iraklia, Tilos, Tinos, Schinoussa? Vad sägs om dem? Karpathos??Kalymnos?? Vi behöver inte bo fint, bara så det finns tak över huvudet + badrum och ev köksdel... |
|
|||
|
|||
![]()
Vad sägs om Skiathos,Skopelos och Alonissos?
Dessa är mina favoriter fn. Du kan då flyga till Skiathos eller Aten. eva b |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Jag rekommenderar Kalymnos (bo gärna på Telendos), Patmos och Fourni. /Ofelia |
|
||||
|
||||
![]()
Tio dagar högst?
Flyg till Aten och vidare med inrikesflyg till Kalmynos, eller direktflyg till Kos och båt över till Kalymnos, eller flyg till Aten och långfärja till Kalymnos. Bo på Kalymnos och Telendos. Tjugo dagar? Först Kalymnos, sedan Leros, sedan Telendos. R ![]() - 127 dagar kvar... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi flög till o från Skiathos. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Alonissos, Skopelos, Skiathos.
Lefkas, Ithaka, Kefalonia. Samos, Fourni, Ikaria. Samos, Agathonissi, Lipsi, Patmos Rhodos, Tilos, Nisyros. Rhodos, Kastelorizo, Rhodos, Tilos. |
|
||||
|
||||
![]()
OM jag väljer dessa, visst är det närmast att flyga till Athen ändå. Thessaloniki ligger för långt bort, eller hur?
Vilken ö av dessa tre öar är enklast att ta sig med färjan från Piraeus eller (Rafina?) Alltså, vilken ö är enklast att börja med. Har alla dessa förbindelse tillbaka? Men visst kan man flyga till Skiathos, eller? Senast redigerad av Ioslina den 2008-03-07 klockan 12:04. Anledning: ett väsentligt stavfel! |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det finns flyg direkt till Skiathos. Börja med Alonissis och sluta med Skiathos, det är en perfekt kombination. Båtförbindelsera mellan öarna är bra, för att inte säga mycket bra.
|
|
|||
|
|||
![]()
Kombinera Skiathos, Alonnisos och Skopelos med Skyros, som ligger längre ut. Det är en jättefin ö, med lite turister. Menyerna var ofta på Grekiska när vi var där, så vi gick helt enkelt ut i köket och pekade på vad vi ville äta. Ofta fick vi prova husetsvin medans vi funderade! Chora är helmysig och det finns fina sandstränder.
Åsa |
|
||||
|
||||
![]()
Det skulle jag gärna göra, men det finns ingen förbindelse med Skyros, man måste åka vi Evia.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Åsa |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Vi avslutade istället på Evia via Kimi och tog oss den vägen så småningom till Rafina. Detta var 2006. På alla våra kartor över Grekland står f ö att man kan åka från Andros till Skyros...stämmer det månne????? Eller är det så illa att enda förbindelsen till Skyros är via Kimi, som ligger så kymigt till på Evia? Lissi |
![]() |
|
|