![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi måste bara få berätta.......
![]() ![]() För några timmar sedan föddes en ny medlem till skaran av kalimeravänner o greklandsälskare, hon ska heta Wilma och är vårt första barnbarn, hon vägde 3865gr och 51 centimeter lång. Och i augusti ska hon få åka med till Naxos,så hon ska tidigt få bada i "det stora blå". Hur små kalimeratröjor finns det? bopia/γιαγια και παππους |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis till den nyblivna båtluffaren!
Jag skulle åndå rekommendera att ni försöker hålla ut med resandet tills åtminstone i september, vi hade ju vår Emma med oss första gången för 1,5 år sedan i september/oktober, hon trivdes bara fint både i poolen på Agios Prokopis och i vattnet utanför Agios Prokopios men som sagt, jag tycker att det är lite för varmt för den lilla i augusti, det är ju trevligt att kunna göra annat än sitta i skuggan också. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis till barnbarnet. Tänkte också på det här med små kalimeratröjor. Vi är säkert många här som har både barn och barnbarn som vi gärna skulle köpa en tröja eller flera till. I en klar glad färg inte ljusblått eller rosa.
Mitt goa glada barnbarn trivdes utmärkt i poolen i Puerto Mogan den veckan han fyllde 8 månader. Han badade gärna och länge men då var det inte mer än ca 25 grader. Perfekt temperatur för en liten. Tyvärr klarar deras värmereglering inte av riktigt höga temperaturer. Det finns fina långärmade badkläder med ben och faktor 50 samt hatt/keps med skydd för nacken och sidorna av halsen. Dyra men väl värda att invester i. Apoteket hade bara kortärmat men en specialaffär på babyartiklar hade den långa varianten. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis Bosse och Pia! Sååå himla mysigt ni kommer att ha det nu!!!
Eva; det är ovanligt med barn som vill bada i 25-gradigt vatten. Det är väldigt kallt för deras småkroppar som fort kan bli nedkylda. Undantag finns, min dotter gillade också kallt vatten precis som ditt barnbarn, men båda pojkarna tyckte det var på tok för kallt. I babybadbassänger har man aldrig lägre än 32 grader, vilket är den rekommenderade lägsta vattentemperaturen för babisar. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej och stort grattis!
En liten kommentar angående barn och vatten. Det är inte ett inlägg som berör att ni ska ta med den lilla till Naxos. Det bli säkert en fantastisk resa. Barn under två år bör inte bada i vatten kallare än 30 grader. Men under korta (5-10 min) stunder går det bra. Detta fick vi lära oss när vår dotter gick en babysimkurs. /Ofelia Senast redigerad av ofelia den 2008-02-16 klockan 10:34. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva Senast redigerad av Eva L den 2008-02-16 klockan 11:41. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Klart ni får berätta. GRATTIS!!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ang att resa med nya små människor...
Vi var nere i Augusti när våran yngsta dotter var 8 månader, det var bra varmt men gick jättebra och hon verkade inte lida trots att det var varmt. Vätskeersättning för bebisar kan vara bra att ta med men enligt BVC funkar välling jättebra när man behöver få i små barn dryck. Ett tips kan vara att hyra bil och åka runt med AC under de varmaste timmarna, vi hade bil hela tvåveckorsperioden och det var perfekt att ta en tur när det är som varmast. Tycker det låter konstigt att barn under två inte ska bada om det är svalare än 30 grader, tror man får använda sin egen magkänsla där. Mina barn har badat jättemycket både i hav och pool redan under deras första år och det har inte varit några konstigheter, bara de inte blir nedkylda är det nog ingen fara. Blöjor är bra att ta med , det är svindyrt i alla fall på Kreta. Barnmat på burk finns i begränsad mängd och dyrare än hemma. |
|
||||
|
||||
![]()
STORT GRATTIS!!!
![]() Naxos i augusti, med en bäbis. Rätt varmt och en massa greker (som alla verkar ha med sig egen bil, av trafiken att döma) på den fullknökade stranden. Nja, jag hade nog valt något annat alt. Men, det är ju klart. Det finns ju nyfödda även i Grekland och de klarar sig ju... /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
GRATTIS!!
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Grattis!!!
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
GRATTIS!!!! Jag vet hur det känns!!!!
Jag är ju också nybliven mormor sen 10 veckor till första barnbarnet....en liten Tilde som redan går på babysim för att kunna klara första greklandssemestern... ![]() Janne, vad säger Du??? Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis "bopia" och Lissi
![]() |
![]() |
|
|