Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-16, 09:18
Virre Virre är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Hotell Blue Bay?

En ny grekisk ö varje år är vårt motto och denna sommar är det troligtvis Karpathos tur...eller?
Om man INTE gillade Kurfu, men älskade Skiathos...är då Karpathos ett alternativ? Gillar fiiina stränder och trevliga inhemska restauranger.
Jag har redan kollat upp priser på boende och hittade ett hotell som heter Blue Bay...detta verkar ha allt som vi söker efter, nämligen pool, poolbar, airkondition och frukost...allt till ett rimligt pris!
Någon som vet ngt om detta hotell?

Tacksam för tips kring Karpathos och framför allt boende!
Svara med citat
Gammal 2008-02-17, 10:26
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hotell Blue Bay?

Har inte bott på Blue Bay själv, och det av två anledningar:

1. Det ligger alldeles för långt bort från händelsernas centrum, Pigadia! Du får promenera omkring en halvtimme för att komma in till staden.

2. Det ligger i en omgivning som så gott som enbart består av hotell och turistrestauranger.

Själva föredrar vi att bo mitt inne i stan och promenera utåt de dagar vi vill ha den miljön. Vi har bott på Regina tre år i rad, och det har fungerat mycket bra. I somras ordnade vi dock eget boende, eftersom vi stannade en hel månad. Bodde hos tant Maritsa på Blue Sky Apartments, ordnade vår egen frukost och gick till Regina eller Nisia när vi ville bada i pool.

Men det beror ju på hur man lever när man är på semester. En del tillbringar all sin tid vid poolen och trivs med det. Vi föredrar att umgås med människor på orten och delta i det dagliga livet, och tillbringar bara ett fåtal dagar vid poolen.

Hälsningar

Karin
som alltid längar tillbaka
Svara med citat
Gammal 2008-02-17, 20:11
im im är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Jag och min man har bott på Blue Bay. Det är ett bra hotell och det tar ca 20 minuter att gå in till Pigadia. Man kan gå in till stan och ta en taxi hem om man vill.
Som sagt Blue Bay är ett bra hotell. Ägaren är en mycket trevlig man som var lätt att prata med. Vi badade inte mycket i poolen, men den är helt ok.Det tar inte så lång tid att gå ner till stranden. Det ligger en hel del bra restaurander längs med vägen in till stan, även om vissa kan vara lite turistbetonade. Men både jag och min man tyckte att de var bra, speciellt restaurang Crete(osäker på stavningen).
Nu är det 2 år sen vi bodde på hotellet men jag kan inte tänka mej att det skulle förändrats så väldigt mycket.
Pigadia är en jättemysig stad, där folket inte är så påträngande som på andra större öar. Karpatos är en av de bästa grekiska öarna, och vi kommer att åka tillbaka många gånger.
Hoppas att ni får en bra semester
Ing-Marie o Christer i Ystad
Svara med citat
Gammal 2008-02-18, 06:38
Virre Virre är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Tackar så mycket!

Verkar som om vi spikar detta!
Spelar ingen större roll att det inte ligger i stan...vi har alltid moppe tillgängligt ändå...

Mer tips om hotell eller ställen att besöka är välkommet!
Svara med citat
Gammal 2008-02-18, 21:22
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Det finns hur mycket som helst att läsa om Karpathos om du går in och tittar på de senaste årens resebrev. Där hittar du mängder av tips på vad du kan se och göra. Börja läs runt 2004 och framåt...

Hälsningar
Karin
som alltid längtar tillbaka
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:02.