|
|||
|
|||
Hur hitta hotellens hemsidor?
Jag sitter och googlar för att finna hemsidor till hotell på Karpathos men jag tycker att det är jättesvårt. Hamnar bara på "bokningssidor" eller vad man ska kalla det. Har någon tips på hur jag ska söka för att hitta hotellens egna hemsidor (om nu sådana finns öht...)?
|
|
|||
|
|||
Sv: Hur hitta hotellens hemsidor?
Om jag googlar på hotel Karpathos, så får jag upp en hel del träffar, en del är just "bokningssidor", men om man lusläser, så ser man att en del sidor är hotellens hemsidor. Man hamnar kanske inte på hotellens första sida, utan man får ibland klicka sig vidare.
Kollar du på bokningssidorna, så får du fram hotellnamn, då kan man googla på dem. Detsamma gäller sidor med hotellrecensioner, där hittar du också hotellnamn som du kan googla på. Lycka till! |
|
||||
|
||||
Hej hej!
Har precis varit i samma dilemma... Jag har googlat på hotellens namn och ort, vissa har hemsidor vissa inte. Men förvänta dig inga snabba svar om du mailar, av de kanske 10-12 hotell jag mailat till har ca 5 svarat. Har fått tips att ringa istället om man vill ha svar direkt. Man kan också kolla hotellnamn genom resebolagen och sen googla vidare. Lycka till! Senast redigerad av Kalimera den 2008-02-20 klockan 16:16. Anledning: Otillåten länk (se regler under FAQ) |
|
||||
|
||||
Ofta förhålla det sig sålunda, att ett antal Hotellägare slå sig samman och köpa sig in på ett slags "Webbhotell" där de kunna sina hotell marknadsföra.
I avtalet ingå att webmaster svarar för att inkomna förfrågningar slussas vidare per telefon/fax till respektive Hotell för inväntan på svar/bekräftelse. Detta förfaringssätt är tämligen vanligt i övärlden. Då icke att förvånas över att det uppstå tidsutdräkt i väntan på svar. Lägg till detta att Hotellägarna förvånas av de ( enligt hotellägarna )extremt tidiga förfrågningarna!!! Detta leda till bryderi!! Men, det är ju ännu flera månader kvar tills de vill ha boende!!! Därav dröjesmålet med att svara till webbmastern.... Arne "Ultimus optimus est" |
|
||||
|
||||
Ett sätt kan kanske vara att först göra en vanlig sökning och sedan fortsätta med en avancerad sökning där man utesluter sidor som innehåller vissa ord (t.ex. namn på något hotell som alltid vill komma med) så kanske man åtminstone har lite färre sidor att söka på. Dock så finns ju risken att man har varit smart och lagt in konkurrentens namn i metataggarna, då utesluts också den sida man söker.
Mvh Janérik |
|
|