|
||||
|
||||
Att det ska vara såååå svårt...
... att bestäma sig!
Aten/Santorini? Vi landar i Aten 19.15 alt. Santorini typ 15.00... Aten är det bästa alt. för oss när det gäller dagar. Vi får 10 dagar att tillbringa i Kykladerna. MEN - Hur tar vi oss till Folegandros? Kanske bättre att ta Naxos/Paros först en natt eftersom vi landar rätt sent? Vet att Folegandros ligger närmre Aten än exempelvis Amorgos. Men från Naxos är det ju närmare till Amorgos... Tänk om vi inte kommer till Folegandros i år!!! Kanske bättre att helt skippa F/A och sikta på öar närmare Aten. Isf. är det Syros/Tinos/Andros som vi tänker på. HJÄLP!!!! Hur ska vi göra?? Vill ha alla inlägg. Även tankar från er som inte varit på aktuella öar! |
|
||||
|
||||
Sv: Att det ska vara såååå svårt...
Förra sommaren gick Flying cat 3 from mitten av juni. Går den och ni inte reser i lågsäsong blir resan enkel för er. Sifnos är också en fin ö som Folegandros och Amorgosförtjusta brukar gilla.
Eva |
|
||||
|
||||
Tack! Hoppas att vi kan ta oss till F då. Vet någon när den gick från Pireus 2007???
|
|
||||
|
||||
För mig hade det varit ett mycket enkelt val! Santorini kl 15 är är ofantligt mycket bättre än Aten kl 19:15! Det är mycket troligt att det går en båt till Folegandros redan samma kväll från Santo, och om inte så går det garanterat en eller flera nästa morgon! Santorini är inte min favvoö, men hellre en kväll och natt där än en bortkastad väntan i stökiga Aten! Resan mellan S och F är dessutom förhållandevis billig. Från Pireus till F är det oskäligt dyrt!
|
|
||||
|
||||
JIPPIE!!!
För 3 sekunder sedan lade Hellenic Seaways in sin rutt Pireus - Folegandros på gtp... Just nu iaf. står det att båten ska köra sträckan från 29/05/08 - 28/09/08. Den går 07.00 från Pireus och är framme på F 10.00!!! Det verkar vara en riktigt bra dag idag! Kanske tom. vågar boka flygbiljetter nu! På nåt sätt ska vi väl ändå lyckas ta oss till F... |
|
||||
|
||||
Hej!
Nu är jag SÅÅÅÅ nyfiken att man helt enkelt måste fråga, varför du vill ABSOLUT komma till F.? En gång förr i världen ville jag också göra det, men tyvärr gick båtarna på den tiden bara ett par gånger om veckan, så lyckades det inte. Varför är F. så lockande? frågar den nyfikna Eija |
|
||||
|
||||
Det är Choran som lockar, ja och baden förstås kanske... Efter Eva L:s målande och härliga beskrivningar från ön känner vi att vi bara måste dit! Sen så är ju Elisabets underbara beskrivning av en vandring på ön något vi också måste göra när vi kommer dit!
Jag kan berätta lite när vi kommer tillbaka. Så kan du berätta lite för mig om Thassos?? En ö som vi också är lite nyfikna på. Det blir nog Folegandros - känns jätte bra!! Men jag tror inte att vi fyller ut 8 dagar på F. Så det blir nog nån ö till. Vilken vågar jag inte tänka på. Har nog med "lyxproblem" som det är nu!!! |
|
||||
|
||||
BOKAT!!! Igår kväll!! Det blev Aten. 26.6.08 - 5.7.08. Ska bli sååå skönt! 8000:- ink. försäkringar, bagageavgift m.m.... Kanske inte absolut bästa priset, men vi vågade inte vänta längre!
|
|
|