|
|||
|
|||
Ny på Karpathos
Nu har vi bokat resa i mitten av maj till Karpathos, bl a för att fira makens 50-års-dag. Man blir onekligen sugen på Karpathos när man läser här inne!! Vilken massa tips!
Finns det någon som kan tipsa om en restaurang/taverna med bra mat i Pigadia (vi ska bo på Zephyros) där vi kan fira 50-åringen?? Vi åker med våra två barn; 9 och 11 år. Mia |
|
||||
|
||||
Sv: Ny på Karpathos
Hejsan !
Själv har jag också bott på Zephyros ,mycket trevligt hotell med fräcsha rum och god servie. Men den ligger lite utanför Pigadia,så en liten promenad blir det när man ska ta sig dit. Men om man tycker om att gå så gör det inte så mycket. Resturangen Pelagos ligger närmast från Hotellet räknat, om ni går På Stora vägen åt Pigadia hållet så kan ni inte missa den! Där spelar dem levande grekiskt musik på kvällarna. Sen har vi ju hamnpromenaden med alla resturanger där som t,ex" Sofias place", "Anemoussa" , "Taverna Romios",mm Sen ovanför typ drinkgatan finns det "Mikes Resturang" och ett ställe som heter "Erasmias" där dem har väldigt goda gyros. Det finns andra ställen också men kommer ej ihåg alla namnen på dessa, Men ni hittar säkert eran favorit ställe hoppas jag också. Själv ska jag resa dit i Augusti,och ska bo på hotell Parasol som faktiskt ligger nära ert hotell. För mig blir det 14:de gången jag besöker denna underbara Ö. |
|
|||
|
|||
Tack Retzina! Vi ska nog hitta något bra ställe.
14:e gången! Wow! Låter som att du älskar ön. MiaJ |
|
|||
|
|||
...skaru fira makens fölsedag, så snakka me Andreas Diakidis, ägaren till Zephyros, så snakkar han me Xroni Panaretos, som har Pelagos, så firar ni hömmen där med sång och musik...
Där brukar jag fira mina fölsedagar... |
|
|