Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-26, 15:34
Evidonia
Gäst

Standard Hur är Svoronata + badtemperatur?

Tänkte styra stegen mot Kefalonia i augusti - 08. Charterbolaget har resor till bl.a. Svoronata som har hotell i vår prisklass. Vi vill gärna ha en lugn semester, nära naturen, men också möjlighet att kunna äta på taverna, gå i några butiker, fika på café ("mysig by"). Är Svoronata alltför "dött ställe"?

Vi har inte körkort så vi måste också förlita oss till taxi eller buss. Går det att nå fina badvikar ändå? (Vi har inget emot att gå långa sträckor)

Undrar också över badtemperaturen i Joniska havet i augusti. Jag var på Lefkas för många år sedan under en juni-månad och det var isande kallt i havet...Finns temperatur-skillnader i havet på västra och östra kusten av Kefalonia?
Svara med citat
Gammal 2008-02-26, 17:17
liselotti
Gäst

Standard Sv: Hur är Svoronata + badtemperatur?

Vi var i Svoronata för flera år sedan. Då var det ingen egentlig by utan mera som ett område med hotell utspridda, ganska tråkigt.Det kan ju ha ändrats.

Området ligger nära flygplatsen så det är också något att tänka på.

Vattentemperaturen i augusti bör inte vara något problem. Jag upplever det som stora skillnader i temperatur mellan olika dagar i Joniska havet, i alla fall på Lefkas. Kanske beror det på strömmar??
Svara med citat
Gammal 2008-02-28, 08:30
PelleB PelleB är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Hej,

Har varit på Kefalonia 3 ggr och skulle absolut INTE rekommendera Svoronata. Det är ett tråkigt område direkt vid flygplatsen. Ingen natur, dåligt med bad, dåligt med restauranger m.m. Leta ngt ställe i Lassi i stället, där finns det många bra ställen och även de billigare där är bra!

Pelle
Svara med citat
Gammal 2008-02-28, 08:59
jonasw jonasw är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Hej
Bodde i det område som kallas Svoronata några nätter i augusti 06. Hotellen där är fina men det är ett måste med bil om man bor där. Det som finns inom 5km avstånd är rätt tråkigt. Såväl tavernor som stränder. Flygplatsen upplevde jag som ett mindre problem. Väldigt lite flyg och inget alls efter 22.
Utan bil är det nog Lassi som gäller.
Badtemeperaturen runt 25 skulle jag säga. Märkte heller inga större skillnader mellan de olika kusterna. Badade dock aldrig i Skala där det var rätt blåsigt när vi var där.
Jonas
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:55.