|
||||
|
||||
Boende Pigadia
Har fått frågan från om bra boende från bekanta som funderar att åka till ön i början av sommaren. Själv är det några år sedan jag var där och jag har dålig koll på boendena. De vill inte åka charter utan flygstol. Det är en familj med två mindre barn på 4 och 7 år. De vill dels bo några dagar i Pigadia samt i Lefkos men där har de hittat ett boende. Boendet i Pigadia ska ha kylskåp gärna enklare matlagningsmöjligheter, vara av mellangod standard, inte ligga vid en allt för trafikerad gata, vara rent och ha en bra värdfamilj. Sängarna får inte vara av för dålig standard och rummen ska ha plats för fyra peroner och inte ligga vid en skränig bar men inte heller allt för långt från stan. Någon som har ett bra tips.
Eva |
|
||||
|
||||
Sv: Boende Pigadia
Amaryllis har store ok leiligheter og de er ganske rimlige..., bare pass på å ikke få leilighet i 1 etg. da det kan bli mye støy fra "resepsjonen"
Ellers så ligger jo atlantis perfekt til (spesielt med barn), men tror de er ganske dyre... Ia |
|
||||
|
||||
Elias Rooms som Kalimera rekommenderar har jag bara hört gott om. Kräver dock bokning i god tid, enligt vad jag förstått, eftersom det bara finns några få rum.
|
|
||||
|
||||
Atlantis har inga lägenheter eller studios med möjlighet att laga mat, däremot ingår frukost. Vi betalar 92€ / natt för 4bäddsrum. Har man två små barn kanske det funkar med 3bäddsrum om barnen delar en vuxensäng. Då är det lite billigare.
Vi är tre vuxna och två barn på 2 och 4 år. Det var inga problem för¨ägaren att vi klämde ihop oss i ett 4bäddsrum. Dock ska vi bara stanna tre nätter och drar sen vidare. Ska man bo hela semestern kanske man vill bo lite större... För oss var det viktigt med pool vilket Atlantis har, dessutom liogger det centralt och då får man ta om det blir lite trafikstök runtomkring. I Amopi vet jag att det ska finnas bra lägenhetshotell samt barnvänlig strand. Det är inte så långt till Pigadeia om man vill "göra stan" en kväll eller två. |
|
||||
|
||||
Vi har bott två gånger på Amaryllis, och då bor man verkligen centralt i Pigadia, men ändå vid en lugn gata. Mycket bra pris på studion har vi också fått i maj/september, då vi har varit där (dock fler än tre nätter). Familjen som driver hotellet är underbart gästvänliga (dock har de svårt med engelskan med undantag av sonen Jiannis). Eftersom vi inte har behövt en större lägenhet kan jag tyvärr inte säga så mycket om balkongerna till dessa. Balkongen till de mindre studios är pytteliten, det finns plats för endast två personer. (I fall det är viktigt för familjen med balkongsittning, tänkte jag.) Sedan är det ju ca 15 minuters promenad till stadsstranden också... Men för övrigt så är nog familjens önskemål fyllda
Ivi |
|
||||
|
||||
Vi bodde i Amarillis förra September och hade två ganska stora rum med två balkonger, 4 sängar. Betalade 40 euro för detta.
Var nöjda med boendet. Trevlig familj, rent,centralt och lugn gata utanför samt Supermarket alldeles nedanför En nackdel kan ju vara att det är lite långt till stranden med så små barn Riitta |
|
||||
|
||||
Tack för alla svar. Ska vidarebefordra dessa till de som frågat. Låter som något bör passa.
Eva |
|
|