![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Kefaloniavänner,
Jag väljer mellan två hotell och det ena ligger i Lixouri oach det andra i Agia Efimia. Vilket ska jag välja och varför ? Eller har någon nåt bra tips på ett trevligt Apartament/pensionat med närhet till strand. Gärna också sandstrand. |
|
||||
|
||||
![]()
Svårt val, Agia Efimia är trevligare än Lixouri, men bor du i Lixouri har du närmare till Argostoli och Lassi. Å andra sidan får du närmare till Mirtos beach och till Sami (där de intressantaste sevärdheterna finns, och där den fina Antisamosstranden ligger) om du bor i Agia Efimia. Jag själv skulle nog valt Agia Efimia när jag tänker efter.
|
|
|||
|
|||
![]()
Instämmer till fullo! Agia Efimia är en trevlig ort medan jag tycker Lixouri är lite halvtråkigt. Närheten till Lassi/Argostoli är ju en nackdel men det skiljer i tid inte så jättemycket ändå och från Agia Efimia har du ju nära till Sami/Antisamos, Ithaka, Myrthos, Assos m.m. så det är bra ändå. Dock är bil en nödvändighet (men det är det i Lixouri oxå).
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack ska ni ha för svaren. Det blev så att vi bokade Zakynthos nu i stället, men vi kommer att bo i ALykes på norra sidan , så det blir nog en dagstripp över till Kefalonia tror jag för att få uppleva den underjordiska sjön.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det går båtar till Kefalonia från Agios Nikolaos norr om Alykes. Passa på att se Drongarati cave också, den ligger inte långt från Melassani lake.
|
![]() |
|
|