Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-03-03, 19:54
retzinas avatar
retzina retzina är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Att längta dit!

Visst är det märkligt hur man kan fastna för ett ställe så starkt att
fast man åker någon annanstans så längtar man alltid dit av någon konstig anledning. Var till Thailand förra året i November,ok det var fint och allt det där.Men tålde ej maten speciellt bra.Har aldrig haft sådana åkommor i Grekland. Mmmm grekisk mat bra för magen.
Och att sitta i flygstolen typ i 13 timmar för att komma någonstans, nej det räcker 3h och 45 minuter för min del. Då är man framme på Karpathos.
Och dessa försäljare på stranden,jag höll på och bli tokig på dem tillslut.
Nej då längta man bara till Karpathos stränder mmmm.
Karpathos är som ett andra hem en liten pärla i medelhavet,dit kommer jag alltid att längta vart jag än flyger och far här i världen.
Är det någon annan som känner likadant eller har jag bara fått Karpathosfeber kanske?
Svara med citat
Gammal 2008-03-03, 20:31
YsterSysters avatar
YsterSyster YsterSyster är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Att längta dit!

Åååh, vad skönt att se att jag inte är ensam!

Höstens resa till Grekland kändes som rutin och jag kände mig nästan mätt på Grekland - hemsk känsla. Var nog mentalt förberedd på Asienresan, som vi nyss genomfört, och längtade till den antar jag vilket gjorde att jag inte njöt av tiden.

Nu var vi en vecka i Vietnam (alldeles för kort) och jag trivdes verkligen. Känslan för Vietnam, kulturen, människorna och alla upplevelser kan jämföras med Greklandskärleken. Dit måste jag bara åka igen!

Vi hade sedan två veckor i Thailand och visst hittade vi lugna pärlor där när vi reste runt - men tyvärr finns det också en baksida av turismen i Thailand som vare sig är rolig eller vacker att betrakta.

Fördelen med veckorna i Thailand är att mitt Greklandssug väcktes igen och jag läntar sååååå! Tänk att man ska behöva åka till andra sidan jorden för att uppskatta det som finns så nära!
Svara med citat
Gammal 2008-03-03, 20:45
retzinas avatar
retzina retzina är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Ja eller hur!

Just så är det!
Det är väl då man känner skillnaden när man reser någon annanstan,att man bara vill till sitt favorit place igen och igen.
Man blir väl bekväm av sig, och så vet man var allting finns och känner folk och har fått fina vänner, då känns ju allt bara så guld!
Svara med citat
Gammal 2008-03-08, 14:16
Dan Ss avatar
Dan S Dan S är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Hej retzina.

Håller med. Efter att ha sett mycket av världen föredrar jag Grekland och särskilt Karpathos - av många bra skäl.
Bygger nu hus där - efter 8 års pendlande och sätter ner oss i olivlunden i kanten av Katodio.

Vi åker i Maj, Juni och September - minst...
Ha det bra.

/Dan o Elinor/
Svara med citat
Gammal 2008-03-08, 17:22
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Nä! Man behöver inte gå över ån efter vatten!
Svara med citat
Gammal 2008-03-08, 17:24
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag känner exakt det samma, fast för Kreta! Så om 40 dagar åker jag dit för 37:e gången.
Gunilla
Svara med citat
Gammal 2008-03-08, 19:46
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Wardakis Visa inlägg
Jag känner exakt det samma, fast för Kreta! Så om 40 dagar åker jag dit för 37:e gången.
Gunilla
I år är det första gången sen 2002 som vi INTE åker till Kreta. Vi har redan börjat planera resan 2009, som givetvis går till Kreta.

Så jag förstår att du fastnat för Kreta.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2008-03-08, 21:34
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Jag hade åkt två ggr till Grekland och så min tredje "solresa" gick til Spanien, till Menorca. Allt var fint, rent och OK, men när jag låg i solen och såg upp mot himlen så tänkte jag:"Denna sol skiner också i Grekland, varför är jag här, det känns bara tomt?"

Det var inte roligt, att ha längtan, när man hade satsat pengar och tid. Och ändå inte bli nöjd...
Svara med citat
Gammal 2008-03-08, 22:58
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Sviker Kreta i år åker till Kos i Juni och till Karpathos i September, båda öarna har jag längtat till länge, framförallt den sista.
Hoppas på sol, sol, och sol!
Svara med citat
Gammal 2008-03-09, 10:40
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag gillar Grekland längtar dit då och då men har aldrig förstått denna intensiva längtan som många av er andra beskriver. I vissa stunder längtar jag efter det Grekland jag mötte som ung kanske är lusten till mycket större då eller så är det så att jag gillade "DET" landet bättre. Då pratar jag inte om politik eller levnadsförhållanden som naturligtvis är bättre för många idag utan den otroligt enkla och äkta grekiska gästfriheten. Den underbara maten, doften av mogen frukt och den knöliga tomatens sötma. Upplever att det krävs ett mer intensivt letande idag för att finna den goda maten, det enkla mötet i vardagen och miljöer som inte exploaterats och andas leda.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-03-09, 19:44
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Dan S Visa inlägg
Bygger nu hus där - efter 8 års pendlande och sätter ner oss i olivlunden i kanten av Katodio./Dan o Elinor/
Låter härligt! Lycka till med fortsatt byggande och boende. Mvh Ann
Svara med citat
Gammal 2008-03-09, 20:06
Dan Ss avatar
Dan S Dan S är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Tack.
Bygglovet är just bärgat efter 2 års (!) slit. Börjar strax med bygget.
/D & E/
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:02.