|
||||
|
||||
Kalives
Funderar på olika alternativ på Kreta. Är det någon som har erfarenhet av Kalives??? Söker lugn och ro, sol och bad och god mat och dryck och en äkta atmosfär.
|
|
|||
|
|||
Sv: Kalives
Hej!
Då är Kalives perfekt! Jag var där i maj/juni år 2006 och kommer att åka tillbaka i år, men nu i augusti/september. När vi var där var det lungt, fridfullt och jättemysigt - laddade verkligen "batterierna". Det var inte så mycket folk och stränderna var superfina. Det finns många bra restauranger, medan affärsutbudet inte är så stort. Men då kan man alltid ta bussen till Chania, som ligger ganska nära. Bussarna in till själva Kalives gick inte så ofta, men det finns de som stannar ute på stora vägen. Vi bodde på Erodios med utsikt över både berg och hav. Rekommenderar Kalives! Cam |
|
||||
|
||||
Hej! Vi har varit där två gånger i augusti och trots högsäsong har det varken varit "trångt" eller dyrt. Ett ställe som vi gärna återvänder till .
LenaPG |
|
|||
|
|||
Vad bra att Kalives inte upplevs som "knökfullt" i augusti - det var något jag annars kunde befara... Jag längtar sååååååååååå.
Cam |
|
|