|
||||
|
||||
Theodor Kallifatides 70 år idag!
Grattis Theodor! Hoppas du får en fin dag! Tack för alla fina böcker du skrivit!
MVH Yeasou |
|
||||
|
||||
Sv: Theodor Kallifatides 70 år idag!
Jag instämmer helt och fullt!
Gunilla |
|
|||
|
|||
Ja jag instämmer också i gratulationen!
Jag tror att jag har läst alla hans böcker och har ca 15 själv....Så många timmars klokskap och läsglädje han gett genom åren och så många fina föredrag han gett mig tillfälle att lyssna på! Senaste Atenresan för en månad sen gick vi faktiskt till det område hans mamma bor i och som han beskriver lite i senaste boken...Jo jag såg namnskylten vid porten: Kallifatidis (feminin form för hans mammas namn?) Lissi |
|
|||
|
|||
Xronia polla Theodori
|
|
|||
|
|||
Grattis! Du är bäst!
|
|
||||
|
||||
Instämmer! Tack för alla härliga böcker!
|
|
||||
|
||||
Stort GRATTIS på födelsedagen, Theodor Kallifatides!
Många timmars härlig läsning har det blivit - tack för det! |
|
|||
|
|||
Ja även jag säger ett stort grattis... Tack för många trevliga timmar med dina böcker....
|
|
||||
|
||||
Enligt boken Mödrar och söner så föddes Theodor den 13 mars. Han fick reda på det när han läste sin pappas gamla anteckningar när han var 68 år. Men 13 är ett oturstal så då bestämde någon i släkten att han föddes den 12:e istället. SÅ GRATTIS IDAG!!
|
|
||||
|
||||
Lyssnartips:
SR har ju den förträffliga funktionen "30-dagars arkivet", vilket innebär att man i efterhand kan lyssna på alla deras program i 30 dagar på webben. Och P4 Radio Stockholm hade igår, 2008-03-12, en lång intervju med Theodor K. Gå in på länken: http://www.sr.se/cgi-bin/stockholm/p...p?ProgramID=76 Välj den 12 mars och lyssna klockan 12.30 - 13.00, samt kl 12.30 - 13.00. Mycket intressant intervju. R |
|
||||
|
||||
Vill också gratulera! "Mödrar och söner" fick jag i julklapp. Vilken underbar bok; fantastisk släkthistoria och så fint beskrivet om kärleken mellan sonen och modern. Rekommenderas med det varmaste!
Tack Rasmus för radio-tipset! Ivi |
|
|