|
||||
|
||||
Flygstol
Jag och in 15 - åriga son tänkte köpa varsin flygstol till Skiathos i slutet på juni,början på juli är det nån som vet om det är lätt att ordna boende på plats eller ska man boka hemifrån? Det här blir vår fjärde resa till grekland men första gången som vi inte åker charter . Tacksam för svar och tips från nån mer rutinerad ,.
|
|
||||
|
||||
Sv: Flygstol
Det är inte lika lätt som på öarna i Kykladerna, men det går. Ofta möter rumsuthyrare upp på flygplatsen. Får du inte napp där finns det en "uthyrningskiosk" (Room Owners Association) i hamnen där du kan fråga.
|
|
||||
|
||||
När vi kom dit tog vi taxi till hamnen och det var flera rumsuthyrare där då, trots att det inte nyss kommit någon båt. Att det nyligen landat ett plan vet de ju och att det kommer bilar med tänkbara kunder är förmodligen mer regel än undantag. Och förresten vet man ju inte vem taxichauffören pratade med i telefon eller vad han sa. Den så kallade djungeltelegrafen har ju många gånger bevisat sig fungera i Grekland...
|
|
|||
|
|||
Hej! Du ska ta en taxi in till Skiathos stad (taxi stationen). Sedan går upp genom huvudgatan upp - när du kommer till posten - gå till höger olika smågator där finns hur mycket hotel pensionat som helst med bra priser.
Anderz Citat:
|
|
||||
|
||||
Tack för tipsen. Jag har varit i kontakt med Eleni studio Mahi hon skulle ha 50euro/dag är det rimligt pris? vet inte än vad som blir bäst spännande ska det bli iallafall.
|
|
|||
|
|||
Hej Lexia! Jag tycker 50 euro verkar vara högt pris - högsäsongen har inte börjat ännu ( börjar 1/8 och peak 15/8 några veckor fram) Jag tycker du inte ska förhandsboka för dom pengar studio Elina ska ha hittar du "verkligen" bra boende i stan...
Anderz |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
Jag tror det där bara handlar om vad man räknar till högsäsong.
50 € låter i vilket fall mycket i slutet av juni/början av juli, även med det läget. Skriv tillbaks och säg att du tycker det är för mycket och fråga vilket det bästa pris hon kan ge er är. Prutar hon inte så välj något annat, om ni inte absolut vill bo just där. |
|
||||
|
||||
Citat:
Restaurangpriserna och priserna i butikerna brukar höjas i mitten av juli. // Helén |
|
||||
|
||||
Jo jag förstod det, och jag har inte heller sett någonstans där priserna höjs 1/8 (men däremot 1/7). Däremot ökar nog turisttätheten kring 1/8 och då kanske det till exempel blir svårare att pruta.
|
|
|||
|
|||
Hej Hellen! Jag vet inte om det är olika högsäsonger mellan Norra Sporaderna och Cykladerna? Vad jag vet är att inte skandinavier dominera på ön - från Norden kommer 4 flyg i veckan från England 27 plan i veckan (plus alla från Italien). Tror och vet att semestern börjar lite senare i södra europa.
Anderz |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
Tänket det kunde vara intressant at tveta att vi ska bo på studio mahi(lägenhet 4 sängar) och jag betalar 40 Eur per natt till eleni Makri, fast då är detta 2:a v i maj så det är väl billigare då antar jag...tror att de ska vara ganska billiga annars, fast man kan säkert hitta billigare på plats kanske...
|
|
|