![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej,
Med tanke på Jannes inlägg på "blogga mera" om att Koufonissi blivit så exploaterat så har jag några frågor till er som varit där nyligen, tex förra säsongen. Hur upplevde ni Koufonissi? Är det värt att åka dit? (Vi är en familj med ett barn på 6 år) Tror ni det är "ödsligt" på restauranger mm när vi kommer i början av juni? Vi har aldrig varit där, men lockas av att det ska vara så fina stränder. Nu ångrar vi att vi aldrig åkt tidigare, men det är ju lätt att vara efterklok. Resten av luffen ska troligen fördelas på Donoussa, Eagiali och Naxos. Ska vi byta ut Koufonissi mot Schinoussa? Tacksam för synpunkter Förkylda hälsningar från Suz (Det är då man är glad att ha sån trevlig sysselsättning som att lusläsa Kalimera) ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Förkylda hälsningar från Janne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Janne,
Tack för det svaret. Du har rätt. Åker vi inte nu så kommer vi säkert ångra oss ännu mer längre fram. Vad gäller Donoussa/Schinoussa så har jag haft en magkänsla att jag så gärna vill till Schinoussa. Det som talat emot är att det är en bit till stranden. Men jag antar att 6-åringen orkar gå till stränderna eftersom hon som 4-åring knatade över bergen från Faros till stranden brevid utan problem. Det blir nog en bra kombination med Schinoussa, Eagiali, Koufonissi samt Naxos. Krya på dig! Suz |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men nu till din fråga; Var själv på Koufinissi omkring 8-12 juni 2006, ganska ödsligt så, men visst fanns det folk på restaurangerna! En del kvällar åt vi nog för tidigt, vissa ställen fick man vänta på maten pga mkt folk. Ganska skön tid att åka dit, tycker jag. Verkar vara hektiskt in juli ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hoppar in, i vanlig ordning, med en avvikande fråga.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Peter |
|
||||
|
||||
![]()
beror på när du tänker åka! Tidigare i juni före midsommar är det helt okej!
|
|
||||
|
||||
![]()
Finns inte mycket att välja på, eller rättare sagt, det finns inget att välja på. Mellan Donoussa och Schinoussa finns tre öar: Kato Koufonissi, Pano Koufonissi och Keros. Pano K går bort, Kato K funkar, men där finns ingenstans att bo, inte heller på Keros.
|
|
||||
|
||||
![]()
Såg inte - ännu mindre hörde - en unge på K när vi var där i september förra året.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag var på Koufinissi -01, kände efter den resan att "nu kan jag det här", helt plötsligt har jag fått Koufinissilängtan, övriga familjen tittar på mig och undrar om jag blivit sjuk?
Vad är förändrat på Kouf. de senaste sju åren? // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Fler pensionat (några med pool), fler affärer (två supermarkets), fler tavernor, bankomat, pensionat och snackbar på Fanos beach, taverna och kafe-bar på Pori beach, pensionat byggs, vägen mellan Chora och Pori är cementerad, många kör bil dit. Vill du veta mer.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
![]()
jag och mamma (som alltid), var där 2006 i juni och då var det precis innan högsäsongen började. Det var alldeles kanon, några turister lite här och där och världens bästa stränder! särskilt med barn, eftersom det är lite halv långgrunt och inga höga vågor. Kanske inte finns så mycket att göra på kvällen, men det är i alla fall lugnare i början juni när det inte är så många turister. Men Koufinissi är ett guldkorn.. det lovar jag!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej, vi var på Koufonissi förra året i början på juli, och det var ganska lugn, men alla resturanger var öppna och vi åt mycket bra (vällagad mat är mycket viktigt för mig). Fördelen med att åka i början av sässongen är att det finns gott om bra boende. Vi bodde ovenför butiken framför stranden man ser till höger när man kommer in med båten. Vi betalade 12 euro för ett dubbelrum. Fråga den gamla tanten som sköter butiken.
Senast redigerad av Kalimera den 2008-06-04 klockan 10:16. Anledning: Egenreklam |
![]() |
|
|